ВИКЛАДАЧ ОЧИМА СТУДЕНТІВ: РЕКОНСТРУКЦІЯ ОБРАЗУ ЗА ДОПОМОГОЮ МЕТОДУ НЕЗАКІНЧЕНИХ РЕЧЕНЬ

Автор(и)

  • О. О. Осетрова
  • Ю. В. Борисова
  • Л. А. Пірог

Ключові слова:

конструктивістська парадигма, енактивістський підхід, викладач, студент, освітній процес, метод незакінчених речень

Анотація

У сучасних умовах особливого значення набуває здатність студента самостійно продукувати нове знання, а завдання викладача полягає в побудові партнерських відносин зі студентом. Їх діалог передбачає чітку артикуляцію й узгодження взаємних очікувань. У цьому контексті важливим здається аналіз уявлень студентів щодо особистості викладача. У результаті дослідження авторами з’ясовано: очікування студентів щодо викладачів, припущення з приводу педагогічної взаємодії часто не виправдовуються. Це репрезентується в переважно негативній конотації висловлювань студентів старших курсів. Посилення рефлексивної складової на всіх рівнях організації освітнього процесу сприятиме підвищенню його ефективності та забезпечить більшу дієздатність системи вищої освіти загалом.

Посилання

Александров Д. В. Конструктивістська парадигма як філософське підґрунтя сучасної вищої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/15964/1/Aleksandrov.pdf. Алпатова О. В. Мотиваційно-смислові характеристики особистості викладача в педагогічному спілкуванні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnikpp/article/viewfile/10217/13418. Горук Н. Студентоцентрованість як основа розвитку самоосвітньої компетентності студентів /. Н. Горук, О. Біляковська // Емпіричні дослідження для реформування освіти в Україні : зб. матеріалів І Міжнар. наук. конф. Укр. асоціації дослідників освіти (11 лютого 2017 р.) / за ред. С. Щудло, О. Заболотної, О. Ковальчук. – Київ – Дрогобич : ТзОВ “Трек-ЛТЮ”, 2017. – С. 36.

Казачкова В. Г. Метод незаконченных предложений при изучении отношений личности / В. Г. Казачкова // Вопросы психологии. – 1989. – № 3. – С. 154−157.

Келли Дж. Теория личности. Психология личных конструктов / Дж. Келли. – Санкт-Петербург: Речь, 2000. – 249 с.

Сикевич З. В. Социологическое исследование: практическое руководство / З. В. Сикевич. – Санкт-Петербург : Питер, 2005. – 320 с.

Фрейре П. Образование как практика освобождения [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.prosv.ru/ebooks/ best_pdf/paul_freire.pdf.

Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл, Д. Зиглер – Санкт-Петербург : Изд-во “Питер”, 1999. – 608 с.

Яковлев А. А. Модальность и эмоция при вербализации образов преподавателя и студента / А. А. Яковлев // Вестн. Новосиб. гос. ун-та. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация. – 2017. – № 3. – С. 35−43.

Яковлев А. А. Некоторые особенности языкового сознания студента: данные ассоциативного эксперимента / А. А. Яковлев, С. В. Елизарова (Телешева) // Вестн. Новосиб. Ун-та. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация. – 2016. – Т. 14. – № 4. – С. 27−38.

De Jaegler H., Di Paolo E. Enacting intersubjectivity: A Cognitive and Social Perspective on the Study of Interactions / De Jaegler H., Di Paolo E. – Lancaster : Gazell Books Service Ltd. – 2008. − Vol. 10. – 261 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-29