ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Ключові слова:
проект, технологія, проектна технологія, проектна діяльність, продукт, презентація, початкова школа, молодші школяріАнотація
У статті розкрито особливості проектної технології та її застосування в початковій школі. Актуальність проблеми дослідження зумовлена тим, що в умовах Нової української школи необхідне впровадження інноваційних технологій навчання, зокрема проектної. З цією метою в статті з’ясовано сутність понять “проект” та “проектна технологія”, визначено типи проектів, обґрунтовано значення проектної технології у навчальному процесі. Висвітлено історичні віхи становлення проектної технології. Схарактеризовано специфіку використання проектної технології у навчанні учнів початкової школи. Вказано етапи реалізації проектної технології. Окреслено вимоги до застосування проектної технології. Встановлено роль учителя в організації проектної діяльності молодших школярів. Описані керування вчителем створенням продукту учнівського проекту та особливості його презентації. Зроблено висновки щодо доцільності впровадження проектної технології в освітній процес початкової школи.Посилання
Байнякшина О. Є. Метод проектів як засіб ефективного та якісного навчання молодших школярів / О. Є. Байнякшина // Початкове навчання та виховання. − 2013. – № 30 (358) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://journal.osnova. com.ua/article/38542.
Грицай Н. Застосування методу проектів у викладанні методики навчання біології / Н. Грицай // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол. ред. : М. Т. Мартинюк]. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2012. – Ч. 2. – С. 62–69.
Державний стандарт початкової освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/prozatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti.
Капля А. Г. Використання проектної в початковій школі / А. Г. Капля // Методика та технологія. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/33260/.
Коллингс Э. Опыт работы американской школы по методу проектов / Э. Коллингс. – Москва : Новая Москва, 1926. – 96 с.
Мартинець Л. А. Проектна діяльність у навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу / Л. А. Мартинець // Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2015. – № 3 (34). – С. 10–13.
Нова українська школа : концептуальні засади реформування середньої школи (2016) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.
Новий словник іншомовних слів / Л. І. Шевченко, О. І. Ніка, О. І. Хом’як, А. А. Дем’янюк; за ред. Л. І. Шевченко. – Київ : АРІЙ, 2008. – 672 с.
Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / под ред. Е. С. Полат. – Москва : Издательский центр “Академия”, 2002. – 272 с.
Онопрієнко О. В. Проектна діяльність у початковій школі / О. В. Онопрієнко [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://base.kristti.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/Proektna_diyalnist.pdf.
Пахомова Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении : пособ. для учителей и студентов пед. вузов. – Москва : АРКТИ, 2005. – 112 с.
Пінчук І. О. Особливості використання проектної технології на уроках англійської мови у початкових класах / І. О. Пінчук // Педагогіка вищої та середньої школи. – 2013. – Випуск 39. – С. 144–149.
Цимбал О. Учнівські проекти – Ефективний засіб навчання громадянській освіті / О. Цимбал // Права людини – громадянська освіта: Бюлетень Харківської правозах. Групи. – 2006. – № 18 (418). – С. 4–6.
Шахірєва Н. В. Психолого-педагогічні аспекти проектної діяльності молодших школярів / Н. В. Шахірєва // Науковий вісник Миколаївського державного університету. – Миколаїв : МДУ, 2008. – Випуск 20. – Том 2. – С. 222–227.