ФУНКЦІОНУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ФУНКЦІЙ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • І. М. Коренева

Ключові слова:

освіта для сталого розвитку, підготовка вчителів біології, педагогічна система, функціональний компонент, діяльність суб’єктів педагогічного процесу

Анотація

Впровадження освіти для сталого розвитку – це один із напрямів розвитку сучасної освіти, зумовлений потребами сучасного суспільства. Тому підготовка вчителів до реалізації функцій освіти для сталого розвитку набуває стратегічного значення. У статті подано характеристику функціонування педагогічної системи підготовки майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку. Функціонування педагогічної системи проаналізовано з позицій діяльнісного підходу і охарактеризовано як поетапна взаємодія педагогів та студентів для досягнення мети підготовки: формування у майбутніх вчителів біології здатності розуміти та реалізовувати стратегію сталого розвитку. Взаємодія компонентів цієї системи складається як ланцюг послідовних, взаємопов’язаних дій, або етапів: етап постановки мети, етап планування діяльності, етап виконання дій, контрольний етап. Діяльність суб’єктів педагогічного процесу включає цільовий, прогностичний, операційний та результативний компоненти.

Посилання

Кузьмина Н. В. Понятие “педагогической системы” и критерии ее оценки / Н. В. Кузьмина // Методы системного педагогического исследования; под. ред. Н. В. Кузьминой. 2-е изд. – Москва : Народное образование, 2002. – С. 7−52.

Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – Москва : Педагогика, 1989. – 192 с.

Сластёнин В. А. Педагогика: учебное пособие для студентов высших пед. учебн. заведений / В. А. Сластёнин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластёнина. – 2-е изд., стереотип. – Москва : Издательский центр “Академия”, 2003. – 576 с.

Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі / С. У. Гончаренко, П. М. Олійник, В. К. Федорченко [та ін.]; за ред. С. У. Гончаренка, П. М. Олійника. – Київ : Вища шк., 2003. – 323 с.

Варій М. Й. Психологія : навч. пос. [для студ. вищ. навч. закл.]. − 2-ге вид. / М. Й. Варій. – Київ : Центр учбової літератури, 2009. – 288 с.

Зимняя И. А. Педагогическая психология : учебник для вузов. – Изд. второе, доп., испр. и перераб. / И. А. Зимняя. – Москва : Издательская корпорация “Логос”, 1999. – 384 с.

Морозов В. Педагогічний процес як предмет педагогічного дискурсу / В. Морозов // Вісник Інституту розвитку дитини. Сер. : Філософія, педагогіка, психологія. – 2013. – Випуск 30. – С. 35−41.

Ільїна Н. М. Загальна психологія: теорія та практикум: навчальний посібник / Н. М. Ільїна, С. О. Мисник. – Суми : Університетська книга, 2011. – 352 с.

Омельченко Л. М. Внутрішня мотивація педагогічної діяльності: сутність та чинники / Л. М. Омельченко // Наука і освіта. – 2014. – № 7. – С. 128−130.

Гончарова Е. Б. Формирование мотивации учебной деятельности подростков / Е. Б. Гончарова // Вопросы психологии. – 2000. – № 6. – С. 132−135.

Занюк С. С. Психологія мотивації : навч. посібник / С. С. Занюк. – Київ : Либідь, 2002. – 304 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-26