ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
творчий потенціал особистості, творчий потенціал фахівця-хореографа, розвиток, майбутні хореографи, заклад вищої освітиАнотація
Стаття присвячена висвітленню теоретичних засад розроблення проблеми розвитку творчого потенціалу майбутніх хореографів та вчителів хореографії в закладах вищої освіти. На основі аналізу поняття “творчий потенціал особистості” охарактеризовано феномен творчого потенціалу хореографа як інтегративний конструкт, що є сукупністю природних та набутих властивостей особистості, що проявляються через творчі здібності, творчі вміння, психічні процеси, способи творчого мислення та креативної педагогічної діяльності і дозволяють фахівцю-хореографу нестандартно розв’язувати навчально-виховні завдання, спрямовані на формування творчої особистості вихованців.Посилання
Андрощук Л. М. Формування творчого індивідуального стилю діяльності майбутнього вчителя хореографії малокомплектної школи засобами імпровізаційної пластики / Л. М. Андрощук // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Київ : Наук. світ, 2004. – С. 48–53.
Мороз В. В. Підготовка майбутніх учителів до розвитку творчого потенціалу учнів на уроках музики: теоретико-методичні аспекти діадичної форми навчання / В. В. Мороз // Нові технології навчання : зб. наук. праць. Розвиток духовності та професіоналізму в умовах глобалізації. – Київ-Вінниця, 2008. – С. 178–182. (Спецвип. : № 55. Ч. 2).
Отич О. М. Розвиток творчої індивідуальності студентів професійно-педагогічних навчальних закладів засобами мистецтва: монографія / О. М. Отич ; за наук. ред. І. А. Зязюна. – Чернівці : Зелена Буковина, 2011. – 246 с.
Попова О. П. Становлення і структурні компоненти творчого потенціалу майбутнього інженера / О. П. Попова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. / редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) [та ін.]. – Запоріжжя, 2007. – Випуск 47. – С. 274–279.
Рибалка В. В. Теорії особистості у вітчизняній психології / В. В. Рибалка. – Київ : ІППО АПН України, 2006. – 543 с.
Сердюк Т. І. Визначення сутності художньо-естетичного досвіду майбутнього вчителя хореографії / Т. І. Сердюк // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). –№ 2. – Бердянськ : БДПУ, 2006. – С. 141–148.
Серьожникова Р. К. Основи психології і педагогіки: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Р. К. Серьожникова. – Київ, 2003. – 243 с.
Таранцева О. О. Український народний танець як засіб формування фахових умінь майбутніх учителів хореографії / О.О. Таранцева // Збірник наукових праць. – Полтава : ПДПУ імені В. Г. Короленка. – Серія “Педагогічні науки”. – 2001. – Випуск 1. – С. 159–165.
Устинова Н. В. Творчий розвиток учителя в системі післядипломної педагогічної освіти. Методичні рекомендації / Н В. Устинова. – Херсон : Айлант, 2006. – 76 с.
Хмельковська С. В. Формування творчого потенціалу майбутніх учителів іноземних мов у процесі фахової підготовки : дис. … кандидата педагогічних наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / С. В. Хмельковська ; Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 189 с.