ВПРАВИ НА ПЕРЕКЛАД ЯК ОДИН ІЗ ЕФЕКТИВНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ МАЙБУТНІХ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Т. В. Гузиніна

Ключові слова:

вправа, підхід, переклад, засіб, іноземна мова, курсант, фахівець, мовна система, граматична конструкція

Анотація

У статті йдеться про традиційні та сучасні підходи до вивчення іноземної мови. Розкрито потенційні можливості вправ на переклад, які сприяють усебічному засвоєнню іноземної мови на різних лінгвістичних рівнях: лексичному, граматичному, синтаксичному. Визначено, що основними видами навчального перекладу є письмовий переклад, що виконується курсантами на аудиторних заняттях або на самостійній підготовці, а також послідовний (як правило, за пропозиціями або фразам) усний переклад, що виконується безпосередньо на заняттях. Під час виконання таких вправ курсанти не тільки формують навички самостійного перекладу, а й відбувається усвідомлений процес засвоєння мовної системи (введення нової лексики та граматичного матеріалу, добір лексичних відповідностей двома мовами, способи перекладу певних граматичних конструкцій), а також перевірка розуміння прочитаного або прослуханого тексту. Доведено багатофункціональність вправ на переклад під час підготовки курсантів військових закладів вищої освіти.

Посилання

Бархударов Л. С. Роль перевода как средства развития устной и письменной речи. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://samlib.ru/w/wagapow_a_s/barkhudarov-transl-role.shtml (дата звернення: 05.07.2018).

Ванягина М. Р. Роль перевода в обучении иностранному языку в военном вузе / М. Р. Ванягина // Педагогика и психология: современный взгляд на изучение актуальных проблем: сб. науч. трудов по итогам междунар. науч.-практ. конф. (Астрахань, 25.07.2016 р.). – Астрахань, 2016. – С. 62–66.

Коваль А. П. Методика преподавания русского языка в школах с украинским языком обучения: учеб. пособие / А. П. Коваль. – Киев : Вища школа, 1989. – 311 с.

Комиссаров В. Н. Лингвистика перевода / В. Н. Комиссаров. – Москва : Междунар. отношения, 1980. – 166 с.

Тельпуховська Ю. М. Навчальний переклад як засіб формування мовної компетенції майбутніх учителів початкових класів (в умовах російсько-української двомовності) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю. М. Тельпуховська ; Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2005. – 261 с.

Теория и методика учебного перевода. – Москва : Изд-во АПН РСФСР, 1950. – 232 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-26