ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ КУРСАНТІВ ВІЙСЬКОВОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • І. М. Березнева

Анотація

У статті йдеться про необхідність застосування інноваційних підходів до вивчення іноземної мови у військових закладах вищої освіти, що спрямовані на розвиток професійно значущих якостей майбутнього військового фахівця. Доведено, що вивчення іноземної мови сприяє розвитку критичного мислення сучасного курсанта, оскільки дає можливість працювати з великою кількістю інформації, сприяє її раціональній обробці, дає можливість опрацьовувати інваріантні вирішення проблем. З’ясовано, що знання іноземної мови дає змогу не лише орієнтуватися в додаткових джерелах інформації, щоб знаходити шляхи вирішення найбільш складних оперативних і стратегічних завдань, а й висувати нові гіпотези та творчі ідеї. У процесі вивчення іноземної мови формуються такі прийоми мислення, як абстрагування, аналіз і синтез, аналіз через синтез, узагальнення тощо. Це дає змогу курсантам пізнавати інформацію, яка недоступна безпосередньому сприйняттю, спираючись при цьому на мінімум фактів.

Посилання

Військове виховання: історія, теорія та методика : навчальний посібник / за ред. В. Ягупова. – Київ. : Graphic&Design, 2002. – 560 c.

Ефремов И. Авторитет военачальника как социальное явление / И. Ефремов // Военная мысль. – 2004. – № 10. – С. 48–55.

Лєбедєва С. Психологічне забезпечення професійної та функціональної надійності фахівців снайперських груп спеціальних підрозділів МВС України : [монографія] / С. Лєбедєва, О. Тимченко. – Харків : ХНАДУ, 2005. – 326 с.

Марченко О. Педагогічні умови формування критичного мислення курсантів у процесі навчання у вищих військових навчальних закладах : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Марченко ; Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2005. – 251 с.

Міщенко В. Формування інтелекту військового спеціаліста на засадах педагогічної творчості / В. Міщенко // Основні напрямки виховання військової інтелігенції у сучасних умовах : матер. наук.-практ. конф. вищих навч. закладів м. Харкова (м. Харків, 22–23 листопада 2001 р.). – Харків : Харківський військовий ун-т, 2002. – С. 150–152.

Пасічник В. Психологічні особливості ефективної управлінської діяльності керівників груп авіаційних фахівців : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.09 / В. Пасічник ; Харківський військовий ун-т. – Харків, 2004. – 20 с.

Буланова-Топоркова М. Педагогика и психология высшей школы : [учеб. пособие для студ. и аспирантов вузов] / М. Буланова-Топоркова, А. Духавнева, Л. Столяренко и др. – Ростов-на-Дону : Феникс, 2002. – 543 с.

Розробка професіограм та виявлення професійно-важливих якостей для військових спеціальностей (професій, штатних посад) : [метод. рекомендації] / [Ю. Стасєв, В. Бєлімов, М. Грушенко та ін.] ; за ред. Ю. Стасєва. – Харків : Контур, 2006. – 24 с.

Чебан В. Военное образование: бюрократический и государственный подходы / В. Чебан // Военная мысль. – 2004. – № 1. – С. 44–47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-26