МОТИВАЦІЯ СТУДЕНТІВ ДО ОВОЛОДІННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ В УМОВАХ НАВЧАЛЬНОЇ АВТОНОМІЇ

Автор(и)

  • О. А. Чехратова

Анотація

В умовах навчальної автономії гостро постає питання мотивації студентів до навчання загалом і до вивчення іноземної мови зокрема. У статті розглядаються види мотивації, їх взаємозалежність із розвитком навчальної автономії, а також зв’язок із вивченням іноземної мови й оволодінням комунікативною компетентністю. У роботі описуються результати дослідження, що було проведено на базі різних закладів освіти з метою визначення типу мотивації студентів до навчання, аналізуються відповіді на окремі питання дослідження. Проведена робота показала, що студенти незалежно від закладу освіти та спеціальності, загалом, володіють внутрішньою мотивацією, яка необхідна для вивчення іноземної мови. Пропонуються шляхи залучення студентів до активної роботи, створення ситуацій успіху, зацікавлення і мотивації для сприятливих умов розвитку навчальної автономії.

Посилання

Бех І. Д. Особистість у контексті орієнтирів розвивального навчання. / І. Д. Бех // Інноватика у вихованні. – 2015. – № 1. – С. 7–13.

Дорошкевич Н. В. Розробка педагогічних технологій для успішного створення мотиваційного професійного середовища / Н. В. Дорошкевич // Технології розвитку інтелекту. – 2011. – № 1. – С. 42–46.

Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – Санкт-Петербург: «Питер», 2002. – 512 с. – Серия («Мастера психологии»).

Леонтьев В. Г. Мотивация и психологические механизмы ее формирования / В. Г. Леонтьев. – Новосибирск: «Новосибирский полиграфкомбинат», 2002. – 264 с.

Chambers G. N. Motivating Language Learners / Gary Chambers. – Clevedon, Philadelphia and Adelaide: Multilingual Matters Ltd., 1999. – 242 p. – (Multilingual Matters).

Cherry K. Extrinsic vs. Intrinsic Motivation: What’s the Difference? [Електронний ресурс] / K. Cherry. – 2018. – Режим доступу: https://www.verywellmind.com/differences-between-extrinsic-and-intrinsic-motivation-2795384.

Dickinson L. Learner autonomy: what, how and why? In Autonomy in Language Learning / L. Dickinson. – Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 1994. – 12 p. – (1st ed).

Dickinson L. Talking shop: Aspects of autonomous learning / L. Dickinson // ELT Journal. – 1993. – № 41. – P. 1040–1048.

Dix B. P. Motivation and the Concept of Self-Regulation: Theory and Implications for English Language teaching and Learning in Colombia / B. P. Dix // Voces y Silencios: Revista Latinoamericana de Educacion. – Universidad de los Andes, Bogota, Colonmia, 2013. – Vol 4. – No 1. – P. 71–85.

Dӧrnyei Z. Motivational strategies in the language classroom / Z. Dӧrnyei. – Cambridge: Cambridge University Press, 2001. – 155 p.

Garder R. C. Correlation, causation, motivation and second language acquisition / R. C. Garder // Canadian Psychology Journal. – 2000. – № 41. – P. 1–24.

Gardner R. C. Social psychological aspect of second language acquisition / R. C. Gardner // Language and Social Psychology. – 1979. – P. 193–220.

Little D. Learner autonomy: Drawing together the threads of self-assessment, goal-setting and reflection. – Retrieved August 27, 2014 [Електронний ресурс] / D. Little. – 2014. – Режим доступу: http://archive.ecml.at/mtp2/ELP_TT/results/ PagEF/e06.html. – Last access: 2018. – Title from the screen.

Okazaki M. An Investigation into the Relationship between Learner Autonomy Support and Student Motivation in the Japanese University Setting: дис. … канд. філос. наук / M. Okazaki. – University of Birmingham, 2011. – 402 p.

Ryan R. Self-determination Theory And The Facilitation Of Intrinsic Motivation, Social Development, And Well-being / R. Ryan // American Psychologist. – 2000. – № 55. – P. 68–78.

Scarcella R. C. The Tapestry of Language Learning: The individual in communicative classroom / R. C. Scarcella, R. L. Oxford. – Boston: Heinle & Heinle, 1992. – 228 p. – (1 ed.).

Tremblay P. F. Expanding the motivation construct in language learning / P. F. Tremblay, R. C. Gardner // Modern Language Journal. – 1995. – № 7. – P. 505–518.

Ushioda E. Developing a dynamic concept of L2 motivation / E. Ushioda // Language, education, and society in a changing world. – 1996. – P. 239−245.

Ushioda E. Language learning at university: Exploring the role of motivational thinking / E. Ushioda // Motivation and second language acquisition. – 2001. – P. 93−125.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-23

Номер

Розділ

Статті