ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ АГРАРНОГО ПРОФІЛЮ
Ключові слова:
творчий потенціал інженера, інноваційна інженерна діяльність, педагогічна система, педагогічні умовиАнотація
Особливості підготовки інженера для сучасного аграрного сектору визначаються реаліями світової економіки з її досить чіткими вимогами до нинішнього фахівця, основними з яких є здатність вирішувати складні завдання, критичне мислення та креативність. Очевидно, що для забезпечення власної конкурентоспроможності на ринку праці випускники інженерної школи нині мають бути здатними до інноваційної діяльності, що потребує володіння широкою палітрою знань і умінь (інженерно-технічних і методологічних), а також високого рівня розвитку творчого потенціалу. Дослідження проблеми системного розвитку творчого потенціалу майбутнього агроінженера дало змогу визначити широке коло педагогічних умов, що уможливлюють реалізацію означеної системи в освітньому процесі. Весь перелік умов піддали експертному оцінюванню, що дало змогу виділити найбільш значущі. Подальші дослідження будуть спрямовані на формулювання вимог і правил, які визначатимуть способи взаємодії всіх елементів педагогічної системи розвитку творчого потенціалу інженера аграрного профілю.Посилання
Андреев В. И. Педагогическая эвристика для творческого саморазвития многомерного мышления и мудрости: монография. – Казань: Центр инновационных технологий, 2015. – 288 с.
Краевский В. В. Основы обучения. Дидактика и методика: учеб. пособие для студентов педвузов. – Москва: “Академия”, 2007. – 352 с.
Махмутов М. И. Принцип проблемности в обучении. / М. И. Махмутов // Вопросы психологии. – 1984. – № 5. С. 30–36.
Оршанський Л. В., Сидоренко В. К. Професійна педагогіка: навч. посібник для студентів спеціальності “Професійне навчання”. – Київ, 2006. – 360 с. Хуторской А. В. Современная дидактика: учеб. для вузов. – Санкт-Петербург: “Питер”, 2001. – 544 с.
Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives, the classification of educational goals: Handbook I. The Cognitive Domain. – New York: David McKay, 1956.
Шадриков В. Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности. – Москва: “Наука”, 1982. – 185 с.