МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ
Ключові слова:
педагогічна модель, професійна відповідальність, педагогічні умови, педагогічні принципи, професійна підготовка, майбутній менеджер, педагогічна технологіяАнотація
У статті наведена характеристика моделі управління процесом формування професійної відповідальності майбутніх менеджерів як складника управління процесом професійної підготовки сучасного фахівця. Стаття аналізує сучасні визначення поняття «педагогічна модель» на основі узагальнення довідкових і наукових джерел; з’ясовує та узагальнює педагогічні умови, підходи та принципи побудови моделі управління процесом формування професійної відповідальності майбутніх менеджерів; характеризує структурні блоки моделі управління процесом формування професійної відповідальності майбутніх менеджерів. Перспективою подальшого дослідження є розроблення технології впровадження моделі формування професійної відповідальності майбутніх менеджерів з урахуванням досвіду зарубіжних дослідників.Посилання
Єжова О. В. Класифікація моделей в педагогічних дослідженнях / Ольга Володимирівна Єжова. // Наукові записки. – Вип. 5. – Серія: «Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти». Т. 5. – 2014. – № 2. – С. 202–206.
Молодченко В. В. Модернізація цінностей в українському суспільстві засобами освіти (філософський аналіз): монографія / В. В. Молодченко. – Київ: «Знання України», 2010. – 383 с.
Пикельная В. С. Теория и методика моделирования управленческой деятельности (школоведческий аспект): дисс. … д-ра пед. наук: 13.00.01 / Пикельная Валерия Семеновна. – Кривой Рог, 1993. – 432 с.
Пономарьов О. С., Чеботарьов М. К. Відповідальність в системі професійної компетентності фахівця: навч.-метод. посібник / О. С. Пономарьов, М. К. Чеботарьов. – Харків: НТУ «ХПІ», 2012. – 220 с.
Савчин М. В. Психологія відповідальної поведінки: монографія / М. В. Савчин. – Івано-Франківськ: «Місто НВ», 2008. – 280 с.
Сатановська Л. А. Формування професійної відповідальності майбутніх менеджерів освіти в умовах вищого навчального закладу / Л. А. Сатановська // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: «Педагогіка». – 2015. – Вип. 1. – С. 65–70.
Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти: монографія / Г. В. Єльникова, О. І. Зайченко, В. І. Маслов та ін.; за ред.. Г. В. Єльникової. – Київ; Чернівці: «Книги – ХХІ», 2010. – 460 с.
Указ «Про Стратегію сталого розвитку «Україна – 2020» від 12 січня 2015 р.» [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015.
Шадриков В. Д. Философия образования и образовательные политики [Текст] / В. Д. Шадриков. – Москва: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 1993. – 181 с.