ХАРАКТЕРИСТИКА СУЧАСНИХ ПІДХОДІВ У ВИХОВАННІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ВЗАЄМОДІЇ ІЗ СІМ’ЄЮ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • В. А. Литвин

Ключові слова:

виховання, професійно-виховна підготовка, сучасні підходи, школа, сім’я, взаємодія сім’ї та школи

Анотація

У статті схарактеризовано сучасні підходи у вихованні у майбутніх учителів початкової школи відповідального ставлення до взаємодії із сім’єю молодшого школяра. Розкрито актуальні завдання сучасного родинного виховання, місце і роль сім’ї у вихованні молодшого школяра, які заплановані в межах вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу. Виокремлено основні аспекти підготовки студентів педагогічних ЗВО до роботи з батьками учнів початкових класів. Визначено чинники, що зумовлюють пошук нових підходів до професійно-виховної підготовки майбутнього вчителя. Проаналізовано навчальний план, навчальні програми, підручники та навчальні посібники, що рекомендовані для студентів педагогічних ЗВО спеціальності 013 Початкова освіта.

Посилання

Бутенко Н. Ю. Педагогічна практика: підготовка та реалізація: навч. посіб. / Н. Ю. Бутенко, Л. М. Грущенко; за заг. ред. Н. Ю. Бутенко. – Київ: КНЕУ, 2005. – 184 с.

Волкова Н. П. Педагогіка: посібник для студентів вищих навчальних закладів / Н. П. Волкова. – Київ: «Академвидав», 2007. – 616 с.

Володько В. М. Основні компоненти загальнопедагогічної підготовки майбутнього вчителя / В. М. Володько // Проблеми сучасної педагогічної освіти: зб. ст. / Крим. держ. гуманіт. ін-т. – Київ, 2001. – Вип. 3. – 195 c. Денисенко В. В. Формування професійно-педагогічних ціннісних орієнтацій майбутніх учителів початкових класів / В. В. Денисенко // Початкова школа. – 2002. – № 3. – С. 25–26.

Івлієва О. М. Критеріально-орієнтоване тестування в системі формування професійної готовності вчителя початкових класів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Ізмаїльський державний педагогічний інститут. – Ізмаїл, 2001. – 33 с.

Кичук Н. В. Формування творчої особистості педагога / Н. В. Кичук. – Київ: «Либідь», 2003. – 144 с.

Мельничук С. Г. Педагогіка (Теорія виховання): навчальний посібник / С. Г. Мельничук. – Київ: Видавничий дім «Слово», 2012. – 288 с.

Омеляненко В. Л. Теорія і методика виховання: навчально-методичний комплекс з педагогіки / В. Л. Омеляненко та ін. – Київ: «Знання», 2008. – 415 с.

Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. Л. Ортинський. – Київ: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.

Пономарьова Г. Ф. Формування толерантності вчителя у навчально-виховному процесі освітнього закладу: монографія / Г. Ф. Пономарьова, Л. О. Петриченко, М. В. Андрєєв. – Харків: Компанія «СМІТ», 2011. – 248 с.

Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності: навч. посіб. / В. А. Семиченко. – Київ: «Вища школа», 2004. – 337 с.

Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посіб. / М. М. Фіцула. – 3-тє вид., стер. – Київ: «Академвидав», 2009. – 560 с.

Хомич Л. О. Загальні принципи організації процесу професійно-педагогічної підготовки вчителя / Л. О. Хомич // Зб. наук. праць: Полтавський державний педагогічний інститут ім. В. Г. Короленка. Серія: «Педагогічні науки». – Полтава, 1999. – Вип. 1(5). – С. 110–119. Хомич Л. О. Професійно-педагогічна підготовка вчителя початкових класів / Л. О. Хомич. – Київ: «Магістр-S», 1998. – 200 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-23

Номер

Розділ

Статті