РЕАЛІЗАЦІЯ УМОВ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОГО ЖИТТЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ

Автор(и)

  • Т. О. Грибоєдова

Ключові слова:

соціальна адаптація, соціально-педагогічні умови, молодші школярі, соціалізація, самостійне життя, казкотерапія, казка, компетенції, інтерактивні технології, модернізація

Анотація

У статті проаналізовано соціально-педагогічні умови соціальної адаптації дітей молодшого шкільного віку до самостійного життя в інтернатних закладах. Визначено основні характеристики процесу соціальної адаптації та специфіку його проявів в умовах інтернатних закладів. Категорію “соціально-педагогічні умови” визначено на основі аналізу сучасних педагогічних і соціально-педагогічних досліджень як фактор, що зумовлює результативність процесу соціальної адаптації молодшого шкільного віку загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя. Особлива увага приділяється обґрунтуванню таких умов, як модернізація педагогічного процесу та використання інтерактивних педагогічних технологій. Особливості впровадження соціально-педагогічних умов адаптації учнів молодших класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів детерміновані метою формування самодостатньої особистості, здатної до самостійного життя в сучасному інформаційному суспільстві у різноманітних проявах, визначення нею власного життєвого шляху та життєвих перспектив.

Посилання

Безпалько О. В. Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – Київ: Центр учбової літератури, 2009. – С. 323.

Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку // Початкова школа. – Київ, 2004. – № 8. – С. 1–8.

Зинкевич-Евстигнеева Т. Д. Проективная диагностика в сказкотерапии. – Санкт-Петербург: “Речь”, 2002. – С. 34–45.

Киселева М. В. Арт-терапия в работе с детьми: руководство для детских психологов, педагогов, врачей и специалистов, работающих с детьми. – Санкт-Петербург: “Речь”, 2006. – С. 160.

Сак Т. В. Якщо у вашому класі навчається дитина з особливою поведінкою. / Т. В. Сак // Початкова школа. – Київ, 2014. – № 4. – С. 50–51.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. – Київ: “Радянська школа”, 1977. – Т. 3. – С. 34–45.

Тверезовська Н. Т., Філіппова Л. Л. Сутність та зміст поняття “педагогічні умови”. – Київ: “Нова пед. думка”, 2009. – № 3. – С. 90–92.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-23

Номер

Розділ

Статті