МОЖЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ХУДОЖНИКІВ САКРАЛЬНОГО ЖИВОПИСУ

Автор(и)

  • С. І. Горбань

Ключові слова:

художник сакрального живопису, інноваційні технології, технологія проблемного навчання, професійна компетентність

Анотація

У статті здійснено спробу на основі аналізу можливостей технології проблемного навчання обґрунтувати необхідність її впровадження у професійну підготовку майбутніх художників сакрального живопису. Розкрито три типи проблемного навчання, що характеризуються особливими способами взаємодії викладача і студентів; напрями використання технології проблемного навчання як інструмента навчання майбутніх художників сакрального живопису та засобу максимального наближення майбутнього фахівця до реальної професійної діяльності. Виділено продуктивність проектних технологій, які являють собою важливий інструмент проблемного навчання. Подано визначення дефініції «професійна компетентність художника сакрального живопису», її складників і структури. Надано можливості технології проблемного навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх художників сакрального живопису за критеріями для оцінки рівня її сформованості.

Посилання

Безина И. А. Формирование профессиональной компетенции в процессе обучения будущего художника холуйской лаковой миниатюрной живописи [Електронний ресурс] / И. А. Безина // Педагогика искусства. –2014. – 2. – Режим доступу: http://www.art-education.ru/electronic-journal/formirovanie-professionalnoy-kompetencii-v-processe-obucheniyabudushchego. – Назва з екрана. – Дата звернення: 12.08.2015.

Долгих Н. А. Обучение композиции в логике компетентностного подхода / Н. А. Долгих // Вестник Томского гос. ун-та. – 2010. – № 336. – С. 164–168.

Кларин М. В. Инновации в обучении: метафоры и модели. Анализ зарубeжного опыта / М. В. Кларин. – Москва: «Наука», 1997. – 223 с.

Кондратенко Е. В. Технологии профессионально-ориентированного обучения в вузе: учеб. пособие / Е. В. Кондратенко. – Йошкар-Ола: Марийский гос. ун-т, 2012. – 280 с.

Масол Л. М. Компетентностный подход как фактор модернизации художественного образования / Масол Людмила Михайловна // Современное музыкальное и художественное образование (опыт, проблемы, перспективы): материалы Междунар. науч.-практ. конф.-съезда (г. Москва, декабрь 2005 г.). – Москва: МГПУ, 2006. – С. 24–27. Матюшкин А. М. Мышление, обучение, творчество / А. М. Матюшкин; Рос. акад. образования, Моск. психол.-соц. ин-т. – Москва: Изд-во Моск. психол.-соц. ин-та; Воронеж: МОДЭК, 2003. –718 с.

Махмутов М. И. Проблемное обучение: основные вопросы теории / М. И. Махмутов. – Москва: «Педагогика», 1975. – 368 с.

Овчарук О. В. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. В. Овчарук // Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики; за заг. ред. В. Л. Андрущенка. – Київ: «К.І.С.», 2003. – С. 13–41.

Павлюк Л. В. Проблемне навчання як засіб формування дослідницьких вмінь / Л. В. Павлюк // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: зб. наук. пр. – Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 31. – С. 167–174.

Побірченко О. М. Професійна підготовка майбутніх учителів образотворчого мистецтва в контексті застосування сучасних інноваційних технологій / О. М. Побірченко // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини; гол. ред. М. Т.Мартинюк. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2014. – Ч. 1. – С. 328–335.

Цзюй Чжаочунь. Дидактические основы обучения студентов изобразительному искусству в системе высшего художественно-педагогического образования России и Китая [Электронный ресурс] / Цзюй Чжаочунь // Современные проблемы науки и образования. – 2014. – № 1. – Режим доступу: http://www.science-education.ru/115-11391. – Назва з екрана. – Дата звернення: 27. 07. 2014.

Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посіб. / М. М. Фіцула. – Київ: «Академія», 2002. – 528 с.

Шакирова В. Ф. Профессиональная компетентность как характеристика профессионального становления личности студента-художника / В. Ф. Шакирова // Вестник МГОУ. Серия: «Педагогика». – 2011. – № 4. – С. 204–209.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-23

Номер

Розділ

Статті