ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ОБЛІКУ Й ОПОДАТКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Ключові слова:
інформаційно-аналітична компетентність, фахівець з обліку й оподаткування, організаційно-педагогічні умовиАнотація
У статті проаналізовано та розкрито сутність поняття “організаційно-педагогічні умови”. Досліджено зовнішні і внутрішні чинники, які забезпечують високу результативність формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх фахівців з обліку й оподаткування у процесі професійної підготовки. Проведений аналіз довів, що інноваційний розвиток суспільства вимагає активного впровадження й ефективного використання сучасних технологій у навчально-виховному процесі. Наголошується, що на результативність цього процесу значно вливає активізація мислення майбутніх фахівців і спрямування їх на пошук нових способів вирішення завдань. Підкреслюється, що значний вплив на формування інформаційно-аналітичної компетентності мають і особистісні риси здобувача, його пізнавальні можливості, здібності, рівень знань, мотивація тощо. Визначено організаційно-педагогічні умови, реалізація яких має на меті забезпечення організаційно-педагогічного супроводу формування зазначеної компетентності.Посилання
Андреев В. И. Саморазвитие творческой конкурентоспособности личности / В. И. Андреев. – Казань, 1992. – 207 с.
Зінченко В. О. Формування професійної спрямованості студентів економічних спеціальностей на початковому етапі навчання : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / В. О. Зінченко. – Луганськ, 2008. – 20 с.
Іванченко Є. А. Формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Є. А. Іванченко. – Одеса, 2005. – 181 с.
Карлінська Я. В. Педагогічні умови формування інформаційної компетентності студентів у процесі навчання природничо-математичних дисциплін [Електронний ресурс] / Я. В. Карлінська // Вісник Житомирського державного університету. – Вип. 53. Педагогічні науки. – С. 169–175. – Режим доступу : https://visnyk.zu.edu.ua/NumberArticles.php?number_ id=53.
Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості: зб. наук. пр. Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова. – Київ : Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153–161.
Стасюк В. Д. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі “школа – вищий заклад освіти” : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / В. Д. Стасюк. – Одеса, 2003. 195 с.
Житник Н. В. Організаційно-педагогічні умови підготовки бакалаврів економіки у коледжі ІІ рівня акредитації : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Н. В. Житник. – Кривий Ріг, 2001. – 223 с.
Зубко А. М. Організаційно-педагогічні умови удосконалення навчального процесу в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / А. М. Зубко. – Київ, 2002. – 22 с.
Чижевський Б. Г. Організаційно-педагогічні умови становлення ліцеїв в Україні / Б. Г. Чижевський. – Київ : Інститут педагогіки АПН України, 1996. – 249 с.
Философский энциклопедический словарь / [ред. : Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов]. – Москва : Сов. энцикл., 1983. – 840 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ ; Ірпінь : ВТ “Перун”, 2009. – 1736 с.
Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – Москва : Высш. шк., 2004. – 512 с.
Словник-довідник з професійної педагогіки / ред.-упоряд. А. В. Семенова. – Одеса : Пальміра, 2006. – 272 с.
Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання : [навч. посіб.] / [А. М. Алексюк, А. А. Аюрзанайн, П. І. Підкасистий, В. А. Козаков та ін.]. – Київ : ІСДО, 1993. – 336 с.
Туркот Т. І. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / Т. І. Туркот. – Київ : Кондор, 2011. – 628 с.
Стандарт вищої освіти України зі спеціальності 071 “Облік і оподаткування” : ухвалено Науково-методичною радою Міністерства освіти і науки України, Протокол № 3 від 16 травня 2017 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/...standartiv.../071-oblik-i-opodatkuvannya-magistr-22.05.2017.doc.
Портал громадських експертів “Освітня політика” : Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти (проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://education-ua.org/ua/draft-regulations/1086-kontseptsiya-pidgotovkifakhivtsiv-za-dualnoyu-formoyu-zdobuttya-osviti-proekt.
Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19/page7.