ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • А. В. Струк

Ключові слова:

теоретичні засади, формування, компетентність, компетенція, професійна компетентність, професійна діяльність, майбутній вчитель, початкова школа

Анотація

У статті висвітлюються особливості формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Розглянуто різні підходи до професійної підготовки майбутніх вчителів як необхідна умова підготовки конкурентоспроможного педагога. Акцентовано увагу на тому, що сьогодні потребують розроблення принципово нові підходи до розвитку системи початкової освіти. Розкрито зміст понять “компетенція” та “компетентність”.
Однією з найважливіших особливостей вищої освіти є зростання значення професійної компетентності майбутнього фахівця. Компетентний фахівець відрізняється від кваліфікованого тим, що він не лише володіє певним знаннями, уміннями та навичками, необхідними для його плідної професійної діяльності, а й реалізує їх у своїй роботі. В умовах глобалізації потреба в компетентності є найголовнішою ознакою та потребою кожної людини. Компетентність допомагає фахівцеві ефективно вирішувати різноманітні завдання, які стосуються його професійної діяльності.
Майбутній вчитель початкової школи повинен реалізовувати себе через здобуття педагогічної освіти як фахівець, професійно сформована, культурна та високоосвічена особистість. Вважаємо, що професійна компетентність сприятиме якісному входженню на ринок праці, підвищить конкурентоспроможність особистості, значно активізує потенційні професійні можливості. Таким чином, формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи виходить на перший план як надзвичайно важлива для прогресивного розвитку країни. Дослідження науковців доводять, що якість професійної компетентності майбутнього вчителя в умовах вищої педагогічної школи зумовлює рівень освіченості та виховання майбутнього покоління нашої держави.

Посилання

Великий тлумачний словник сучасної української мови / гол. ред. В. Т. Бусел. – Київ; Ірпінь : ВТФ “Перун”, 2001. – 1440 с.

Ємельянова Н. Підготовка майбутніх вихователів до роботи над засвоєнням старшими дошкільниками народознавчої лексики : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Н. Ємельянова ; Південноукраїнський держ. педагогічний. ун-т (м. Одеса) ім. К. Д. Ушинського, 2003. – 21 с.

Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании : [авторская версия] / И. А. Зимняя. – Москва : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.

Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – Москва : Высшая школа, 1990. – 119 с.

Мешко О. І. Психологічна підготовка майбутнього вчителя в контексті компетентнісного підходу / О. І. Мешко // Матеріали регіонального наук. практ. семінару “Професійні компетенції та компетентності вчителя”, (Тернопіль, 28–29 листопада 2006 р.). – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 17–21.

Пометун О. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті / О. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / під заг. ред. О. В. Овчарук. – Київ : “К.І.С.”, 2004. – 112 с.

Про Національну доктрину розвитку освіти : Президент України; Указ, Доктрина від 17 квітня 2002 р. № 347 / 2002. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http: //zakon4.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-25

Номер

Розділ

Статті