КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ЗАПОРУКА ПРОФЕСІЙНОЇ САМОЕФЕКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Н. С. Скакун

Ключові слова:

креативність, творчість, інтелектуальна творчість, дивергентні здатності, самоефективність, самоактуалізація, педагогічна творчість, мотивація

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема вивчення феномену креативності. Зокрема, досліджується взаємозв’язок креативності як конституента інтелекту та творчої діяльності як вродженої здатності особистості. У фокусі уваги перебувають визначення дефініції “креативність”, мотиви творчої діяльності та пропозиції щодо розвитку власної креативності. Досліджуються також теорії самоефективності особистості та концепція послідовності, які сприяють формуванню впевненої творчої позиції людини, з’ясовуються умови успішної самоактуалізації. Особлива увага приділяється креативності як феномену вродженої творчої здатності.

Посилання

Скакун Н. Нова Українська Школа: креативний компонент / Н. Скакун // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Ключові питання наукових досліджень у сфері педагогіки та психології у ХХІ ст.”. – Львів, 2018. – С. 45–48.

Дружинин В. Н. Психология общин способностей / В. Н. Дружинин. – Санкт-Петербург : Питер, 2002. – 368 с.

Bandura A. Self-efficacy / A. Bandura // V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior. NewYork : AcademicPress, 1994. – Vol. 4. – Р. 71–81. – (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. SanDiego : AcademicPress, 1998.

Гордеева Т. О. Мотивация достижения: теории, исследования, проблемы / Т. О. Гордеева // Сборник : Современная психология мотивации / под. ред. Д. А. Леонтьева. – Москва : “Смысл”. – 2002. – С. 74–78.

Доценко С. О. Розвиток творчих здібностей учнів початкових класів засобами винахідницьких завдань / С. О. Доценко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2016. – Вип. 51 (104). – С. 359–367.

Социальная философия: Словарь / сост. и ред. В. Е. Кемеров, Т. Х. Кемимов. – Москва : Академический Проект, 2003. – 560 с.

Бердяев Н. А. Смысл творчества. Опыт оправдания человека / Н. А. Бердяев. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://psylib.org.ua/books/berdn01/index.htm.

Georgii P. Fedotov Berdyaev – the thinker / Translated by Fr. Stephen Janos. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.vehi.net/berdyaev/berdyaev_thinker.html.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : [підручник] / С. О. Сисоєва. – Київ : Міленіум, 2006. – 344 с.

Кашапов М. М. Психология творческого мышления профессионала : [монографія] / М. М. Кашапов. – Москва : Пер Сэ, 2006. – 688 с.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – Москва : Международный гуманитарный фонд “Знание”, 1996. – 312 с.

Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования / С. Л. Рубинштейн. – Москва : АН СССР, 1958.

Guilford G. P. Aptitude for creative thinking: one or tapy? / G. P. Guilford // Ibil. – 1976. – Vol. 10. – № 3. – P. 165–169.

Guilford G. P. Creative Talents: Their nature, uses and development / G. P. Guilford. – Bufalo, New York : Bearly Limited, 1986.

Guilford G. P. Some misconceptions regarding measurement of creative talent / G. P. Guilford // Ibid. – 1971. – Vol. 5. – № 2. – P. 77–87.

Guilford G. P. Three faces of intellect / G. P. Guilford // Amer. Psychol. – 1959. – № 14. – P. 469–479.

Гриненко І. В. Педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі фахової підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / І. В. Гриненко ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2008. – 20 с.

Robert J. Sternberg. The Nature of Creativity / Robert J. Sternberg // Creativity Research Journal. – 2006. – Vol. 18. – № 1. – Р. 87–98.

Келлі Т. Творча впевненість Як розкрити свій потенціал / Т. Келлі, Д. Келлі. – Київ : Основи, 2017. – 296 с.

Damian Hughes. How to change absolutely anything. – 2012.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-25

Номер

Розділ

Статті