ТЬЮТОР ЯК СУБ’ЄКТ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • С. В. Подпльота

Ключові слова:

моральне виховання, тьютор, індивідуалізація, суб’єкт-суб’єктні відносини, моральні цінності

Анотація

У статті розкрито значення проблеми морального виховання для сучасного суспільства. Вирішити завдання формування системи моральних цінностей студентської молоді пропонується шляхом використання тьюторської виховної системи. Тьюторська виховна система – це комплекс форм, засобів, методів і принципів, що стимулюють моральний розвиток студента – майбутнього спеціаліста. Суб’єктність як сформованість життєвої позиції тьютора та складова частина цілі виховання передбачає наявність у тьютора моральних ідеалів і цінностей та проявляється як мотивований та усвідомлений вплив тьютора на сферу ідеалів і цінностей окремого студента або групи. Акцентується увага на тому, що суб’єкт-суб’єктна взаємодія тьютора і тьюторанта вимагає високого рівня загальної культури тьютора, безперервної освіти, активності у розвитку професійних умінь. Лише коли тьютор сам є зразковим носієм моральних законів, духовно-моральна сфера буде сприйнята підопічними як гідна.

Посилання

Барбарига А. А. Британские университеты : [учеб. пособ.] / А. А. Барбарига, Н. В. Федорова. – Москва : Высшая школа, 1979. – 127 с.

Бех I. Д. Вибрані наукові праці. Виховання особистості. Т. 1 / І. Д. Бех. – Чернівці : Букрек, 2015. – 840 с.

Волченкова К. Н. Тьюторское сопровождение как основа субъект-субъектных отношений тьютора и студента / К. Н. Волченкова // Вестник ЮУрГУ. – 2013. – № 3. – С. 71–76.

Закон України “Про освіту”. – Київ, 1991.

Національна доктрина розвитку освіти України в XXI ст. (Проект). – Київ, 2001.

Подпльота С. В. Тьюторство у моральній культурі особистості / С. В. Подпльота // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. – 2017. – № 1 (18). – С. 267–271.

Ушинский К. О пользе педагогической литературы / К. Д. Ушинский // Собрание сочинений: В 11 т. – Т. 2. – Москва – Ленинград : Изд. Акад. пед. наук РСФСР, 1948. – С. 15–42.

Юшкевич Ю. С. Теоретико-методологічні засади дослідження морально-етичних цінностей / Ю. С. Юшкевич // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2012. – № 2 (29). – С. 152–157.

Measuring the Moral Reasoning Competencies of Service-Learning e-Tutors / [C. F. Chien, C. J. Liao, B. G. Walters, C. Y. Lee] // Educational Technology & Society. – 2016. – № 19 (3). – P. 269–281.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-25

Номер

Розділ

Статті