НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ

Автор(и)

  • І. М. Литовченко

Ключові слова:

особистісно орієнтований підхід, діяльнісний підхід, комунікативний підхід, навчання іноземних мов, андрагогічні принципи навчання, дорослий учень, заклади вищої освіти

Анотація

У статті проаналізовано три основні підходи до навчання іноземних мов у дорослій аудиторії закладів вищої освіти, а саме: діяльнісний, комунікативний та особистісно орієнтований. Підкреслено роль особистісно орієнтованого підходу до навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах, який можна вважати провідним у навчанні дорослих, оскільки він орієнтується на особистість дорослого учня, його потреби та можливості. З’ясовано, що одним із основних завдань навчання на основі особистісно орієнтованого підходу є формування в дорослого учня здатності самостійно спрямовувати свою навчальну діяльність, брати на себе відповідальність за ухвалення рішень і за результати навчання, тобто бути активним суб’єктом навчальної діяльності. З огляду на роль дорослого учня як суб’єкта навчання за особистісно орієнтованого підходу визначено можливості його реалізації на основі андрагогічних принципів із урахуванням індивідуально-психологічних особливостей дорослого учня, його здатності до самоспрямованого навчання, великого та різноманітного досвіду, мети, завдань, потреб та інтересів.

Посилання

Азимов Э. Г. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – Санкт-Петербург : Златоуст, 1999. – 290 с.

Зимняя И. А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И. А. Зимняя. – Москва, 1998. – 125 с.

Змеёв С. И. Андрагогика: основы теории, истории и технологии обучения взрослых / С. И. Змеёв. – Москва : ПЕР СЭ, 2007. – 272 с.

Огієнко О. І. Тенденції розвитку освіти дорослих у скандинавських країнах / О. І. Огієнко. – Суми : ПВП “Еллада-S”, 2008. – 444 с.

Пассов Э. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Э. И. Пассов. – Москва : Русский язык, 1989. – 278 с.

Рыбалко В. Основные направления деятельности организаций и учреждений образования взрослых / В. Рыбалко // Новые знания. – 2004. – № 3. – С. 13–18.

Knowles M. S. Adults are not grown-up children as learners / M. S. Knowles // Community Services Catalyst. – 1983. – Vol. 13. – № 4. – P. 4–8.

Knowles M. S. The adult learner: a neglected species / M. S. Knowles. – Houston, London, Paris, Zurich, Tokyo : Gulf Publishing Company, 1990. – 293 p.

Knowles M. S. The modern practice of adult education: from pedagogy to andragogy / M. S. Knowles. – Chicago : Associated Press Follett Publishing Company, 1980. – 400 p.

McClelland D. C. Toward a theory of motive acquisition / D. C. McClelland // Miles M. B., Charters W. W. (eds.), Learning in social settings. – Boston : Allyn and Bacon, 1970. – P. 414–434.

Merriam S. B. An update on adult learning theory / S. B. Merriam. – San Francisco : Jossey-Bass Publishers, 1993. – 116 p.

Tough A. The adult’s learning projects / A. Tough. – Toronto : Ontario Institute for Studies in Education, 1979. – 203 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-24

Номер

Розділ

Статті