СТРУКТУРА МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ПОРТФОЛІО

Автор(и)

  • І. Б. Левинська

Ключові слова:

портфоліо, професійна компетентність, професійна компетентність майбутніх психологів, формування професійної компетентності майбутніх психологів, модель формування професійної компетентності майбутніх психологів

Анотація

Стаття присвячена аналізу структурних компонентів запропонованої нами моделі формування професійної компетентності майбутніх психологів засобами портфоліо. Під час створення моделі нами враховано результати провідних вітчизняних та закордонних психолого-педагогічних досліджень, сучасні підходи до розуміння портфоліо як засобу (технології), що може застосовуватися в освітньому процесі у вищій школі не тільки з метою оцінювання набутих досягнень, а й для процесуального впливу на формування майбутнього психолога як фахівця. Запропонована нами модель містить, зокрема, емоційно-мотиваційний, професійно-особистісний, когнітивно-орієнтаційний та діяльнісно-вольовий компоненти, формування кожного з них можливе за допомогою такого засобу, як портфоліо. Кожен із компонентів складається з визначеної кількості чинників (показників), які у своїй взаємодії формують професійну компетентність майбутнього психолога як інтегральну якість особистості.

Посилання

Бабіна В. Деякі питання щодо формування професійної спрямованості / В. Бабіна [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eprints.kname.edu.ua/31770/1/2.pdf.

Ващенко І. Конфліктологія та теорія переговорів / І. Ващенко, М. Кляп. – Київ : Знання, 2013. – С. 191–200.

Дмитрук Ю. Розвиток вольових якостей студентів кооперативного коледжу / Ю. Дмитрук // Молодіжний науковий вісник. – 2010. – С. 11–13.

Зеер Э. Психология профессий : [учебное пособие для вузов] / Э. Зеер. – Москва : Академический проект : Фонд “Мир”, 2006. – 329 с.

Литвин А. Основы психолингвистики / А. Леонтьев. – Москва : Смысл, 1999. – 287 с.

Психологія управління : [навчальний посібник] / укл. Л. Моісеєнко. – Красноармійськ : КІІ ДонНТУ, 2013. – 175 с.

Остапйовський О. Професійна ідентичність особистості : зміст та підходи вивчення / О. Остапйовський // Проблеми сучасної психології. – 2013. – Випуск 19. – С. 533–543.

Панок В. Концептуальні питання підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації психологів-практиків / В. Панок // Практична психологія у системі освіти : питання організації та методики. – Київ : Ін-т систем. дослідж. освіти, 1996. – С. 18–41.

Пилипчук О. Формування професійного образу “Я” майбутніх менеджерів / О. Пилипчук // Проблеми сучасної психології. – 2010. – Випуск 10. – С. 612–621.

Саврасова-В’юн Т. Практикум дослідження та формування професійно-психологічної компетеності майбутніх фахівців : [навчально-методичний посібник] / Т. Саврасова-В’юн. – Київ, 2015. – 224 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-24

Номер

Розділ

Статті