ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
Ключові слова:
управлінська компетентність, ключові компетенції, фахівці, фізична культура, спорт, наукові підходиАнотація
У результаті аналізу наукового доробку щодо управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту встановлено, що дана компетентність є складним багатокомпонентним поняттям, яке в сучасній науковій літературі характеризується такими науковими підходами: соціокультурним, діяльнісним, комунікативним, професійним, контекстно-інформаційним та психологічним. Встановлено, що управлінська компетентність майбутнього фахівця фізичної культури і спорту – це сукупність ключових компетенцій, які охоплюють систему знань основ теорії управління. До ключових компетенцій фахівця фізичної культури і спорту варто віднести такі: соціально-особистісну, особистісно-індивідуальну, освітню, аналітичну, оцінно-контрольну, економічну, соціальну, мотиваційну, психологічну, інформаційну та комунікативну. Щоб фахівець не тільки мав управлінську компетентність, але й міг її застосовувати у своїй професійній діяльності, необхідно забезпечити розширення меж професійної підготовки у сфері фізичної культури і спорту, ґрунтуючись на передових підходах у навчанні та нових освітніх стандартах.Посилання
Сивохоп Е. Сучасні аспекти підготовки фахівців з фізичного виховання: компетентність – сутність, зміст / Е. Сивохоп // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – Серія “Педагогіка, соціальна робота”. – Вип. 34. – C. 181–183.
Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. Овчарук // Стратегія реформування освіти в Україні : рекомендації з освітньої політики. – Київ : К. І. С., 2003. – 296 с.
Формування професійно-особистісних компетентностей фахівця фізичної культури : [монографія] / І. Маріонда, Е. Сивохоп, В. Товт. – Ужгород : Видавництво ПП “Аутодор-Шарк”, 2016. – 212 с.
Сущенко Л. Зміст професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту / Л. Сущенко // Проблеми педагогічних технологій : зб. наук. пр. Волинського держ. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк. – 2000. – Вип. 4. – С. 130–138.
Дубревський Ю. Управлінська компетентність як складова професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту / Ю. Дубревський // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. – 2008. – № 6. – С. 91–93.
Хуторський А. Ключові компетенції. Технології конструювання / А. Хуторський // Народна освіта. – 2003. – № 5. – С. 55–64.
Сурмин Ю. Теория систем и системный анализ : [учеб. пособие] / Ю. Сурмин. – Киев : МАУП, 2003. – 368 с.
Баловсяк Н. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційної компетентності / Н. Баловсяк // Вісник Луганського педагогічного університету ім. Тараса Шевченка. – Педагогічні науки. – 2005.– № 4. – С. 21–26.
Спірін О. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей / О. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 5. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.ime.edu-ua. net/ em13/content/09somtio.htm.
Андрущенко Н. Комунікативна компетентність – необхідна складова успішності майбутнього менеджера / Н. Андрущенко // Освітянські обрії : реалії та перспективи : [збірник наукових праць]. – Київ : ІПТО, 2007. – № 1. – С. 14–16.