ЕФЕКТИВНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ФУНКЦІЙ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
освіта для сталого розвитку, майбутні вчителі біології, педагогічна система, підготовка майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку, результати дослідженняАнотація
У статті подано результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності впровадження педагогічної системи підготовки майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку. Охарактеризовано систему критеріїв компетенції “здатність розуміти та реалізовувати концепцію сталого розвитку суспільства”, що охоплює інформаційно-світоглядний, діяльнісно-поведінковий, мотиваційно-ціннісний, оцінний критерії. Також описано особливості формування експериментальних та контрольних груп під час експерименту. За допомогою методів математичної статистики доведена достовірність отриманих кількісних даних. Експериментальне дослідження засвідчило зростання всіх показників компетенції, що вивчається. Зроблено висновок про ефективність застосування запропонованої педагогічної системи та доцільність її впровадження в процес професійної підготовки майбутніх вчителів біології.Посилання
Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145–VIII, ухвалений Верховною Радою України // Законодавство України : база даних [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 05.03.2018).
Коренева І. Феномен «Освіта для сталого розвитку» : сутність та сучасні особливості концепту / І. Коренева // Український педагогічний журнал. – 2018. – № 2. – С. 113–124.
Коренева І. Підготовка майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку : вибір методології дослідження / І. Коренева // World Science. – 2018. – № 7 (35). – Vol. 1. – Р. 15–20.
Коренева І. Концепція підготовки майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку / І. Коренева // Збірник наукових праць Херсонського державного університету. – Педагогічні науки. – 2018. – Вип. 82. – Том 2. – С. 148–153.
Божович Л. Проблемы формирования личности : избранные психологические труды / Л. Божович. – Москва : Институт практической психологии ; Воронеж : МОДЭК, 1995. – 352 с.
Маркова А. Формирование мотивации учения в школьном возрасте : [пособие для учителя] / А. Маркова. – Москва : Просвещение, 1983. – 96 с.