ДІЛОВА ГРА ЯК МЕТОД ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ПОТРЕБИ В ПРОФЕСІЙНІЙ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ
Ключові слова:
вища школа, інтерактивне навчання, ділова гра, професійна самоактуалізація студентівАнотація
У статті узагальнено результати досліджень у напрямі пошуку нових форм, методів та засобів навчання майбутніх конкурентоспроможних фахівців. На думку авторів, конкурентоспроможність фахівця забезпечується поєднанням когнітивних, мотиваційних, ділових та інтеграційних якостей особистості, тобто фахівець має бути самоактуалізованою особистістю. Аналіз робіт сучасних науковців, моделей і форм навчання дозволяє зауважити, що в сучасному педагогічному процесі вищої школи має поєднуватися традиційне й інноваційне (інтерактивне) навчання. Одним із методів інтерактивного навчання є ділова гра. У статті розкрито зміст та методику проведення авторських ділових ігор “Претендент” та “Форс-мажор”, які розроблено й апробовано протягом 2016–2018 рр. На основі результатів контент-аналізу доведено, що ділові ігри можуть стимулювати розвиток базових характеристик самоактуалізованої особистості, тому досить важливі в підготовці сучасного фахівця в освітніх закладах вищої школи.Посилання
Козак Л. В. Дослідження інноваційних моделей навчання у вищій школі / Л. В. Козак [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://core.ac.uk/download/pdf/33687094.pdf.
Козырева Е. О. Применение интерактивных методов обучения в высших учебных заведениях / Е. О. Корызева // Наука и современность. – 2016. – № 45. – С. 28–34.
Лизунков В. Г. Формирование необходимых навыков у студентов с использованием интегрированного обучения / В. Г. Лизунков, В. И. Марчук, Е. Ю. Малушко [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://www.researchgate.net/ publication/312496723 Formirovanie_neobhodimyh_navykov_u_studentov_s_ispolzovaniem_integrirovannogo_obucenia.
Мешкова Н. С. Инновационные методы обучения – новые пути развития вузовского образования / Н. С. Мешкова [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://educontest.net/ru/1738211/.
Шамис В. А. Активные методы обучения в вузе / В. А. Шамис // Сибирский торгово-экономический журнал. – 2011. – № 14. – С. 136–144.