АНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОГО І ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ
Ключові слова:
медичні сестри, професійна підготовка, освіта, закордонний досвід, медичний коледжАнотація
У статті актуалізовано доцільність удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи. Підкреслено, що динамічні трансформації в сучасному суспільстві стосуються всіх сфер життєдіяльності людини, однією з найбільш значущих серед яких є забезпечення належного рівня охорони здоров’я, отримання необхідної медичної допомоги та піклування. Узагальнено, що проблема професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи була предметом наукових розвідок багатьох науковців, які вивчали закордонний досвід навчання медсестер, шляхи реформування системи вищої медичної освіти в Україні й інноваційні підходи у вітчизняній медсестринській освіті. Конкретизовані напрями й особливості професійної підготовки майбутніх медичних сестер у Сполучених Штатах Америки,, Німеччині, Австрії. Акцентовано увагу на невідповідності медсестринської освіти в Україні міжнародним стандартам. Зроблено припущення, що екстраполяція закордонного досвіду на вітчизняну систему професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи може суттєво підвищити рівень готовності випускників медичних коледжів до практичної роботи за фахом.Посилання
Гудима А. Медсестринство в Україні ХХІ ст. – погляд на проблему / А. Гудима // Медична освіта. – 2017. – № 2 (74). – С. 120–123.
Кравченко О. Формування професійної етики майбутніх медичних сестер : американський досвід / Олена Кравченко // Порівняльна професійна педагогіка. – 2012. – № 1. – С. 82–87.
Лінчевський О. Шляхи реформування системи вищої медичної освіти в Україні в сучасних умовах / О. Лінчевський, В. Черненко, Ю. П’ятницький, І. Булах // Медична освіта. – 2017. – № 3 (75). – С. 6–9.
Мельничук І. Актуальність використання дистанційного навчання при підготовці медичних сестер-магістрів у США / І. Мельничук, О. Намісняк // Науковий огляд. – 2014. – № 2 (3). – Ч. ІІ. – С. 86–92.
Олеськова Г. Академічна освіта сестринського персоналу Німеччини : реалії сьогодення і перспективи / Г. Олеськова // Медична освіта. – 2017. – № 4 (76). – С. 42–47.
Паласюк Г. Використання технологій кооперативного навчання у професійній підготовці медичних сестер Австрії / Г. Паласюк, Б. Паласюк, Н. Ярема // Медична освіта. – 2017. – № 4 (76). – С. 90–94.
Славопас В. Аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду підготовки медичних сестер / В. Славопас // Медична освіта. – 2017. – № 1 (73). – С. 118–120.
Шатило В. Інтеграція вищої медичної освіти до європейських стандартів / В. Шатило // Медична освіта. – 2013. – № 4. – С. 89–95.
Ястремська С. Система контролю якості медсестринської освіти у США – теорія і практика / С. Ястремська, І. Мельничук, О. Усинська // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – 2014. – Вип. 33 – C. 215–218.
Pflegeberufegesetz Електронний ресурс. – Режим доступу : https://www.bundesgesundheitsministerium.de/service/begriffevon-a-z/p/pflegeberufegesetz.html.