КОМПЕНДІУМ ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ: СТИСЛИЙ ВИКЛАД ЗАСАД ФОРМУВАННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • В. В. Грицько

Ключові слова:

правова підготовка, нормативно-правова компетентність вчителя початкової школи, професійно-правова діяльність учителя, освітні правовідносини

Анотація

У статті доведено необхідність формування нормативно-правової компетентності майбутніх учителів початкової школи в педагогічних коледжах. Обґрунтовано поняття “нормативно-правова компетентність учителя початкової школи” з педагогічної позиції. Виокремлено основні теоретико-методологічні підходи до проблеми визначення нормативно-правової компетентності. Сформованість нормативно-правової компетентності майбутніх учителів початкової школи забезпечує ефективну організацію власної педагогічної діяльності крізь призму норм права, правових теорій, цінностей, ідеалів, які надають можливість визначати адекватні моделі поведінки й ухвалювати рішення в різноманітних правових ситуаціях.

Посилання

Галдецька І. Теоретичні основи формування правової компетентності у майбутніх учителів як педагогічна проблема / І. Галдецька // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія “Корекційна педагогіка та спеціальна психологія”. – 2014. – Вип. 28. – С. 265–269.

Городиський М. Педагогічні умови забезпечення змісту правової освіти майбутнього вчителя: монографія / М. Городиський. – 3-є вид., змін. та доп. – Київ : КНТ, 2007. – 520 с.

Іваній О. Структурно-змістова модель формування правової компетентності майбутнього вчителя у навчально-виховному процесі університету : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” ; Харківський нац. ун-тет ім. В. Н. Каразіна. – Харків, 2012. – 20 с.

Про затвердження галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2013 р. № 1176 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/36816/ (дата звернення: 17.09.2018 р.).

Про затвердження Концептуальних засад розвитку педагогічної освіти в Україні та її інтеграції в європейський освітній простір : наказ МОН від 31 грудня 2004 р. № 988 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/ Vishya_osvita/3145/ (дата звернення: 14.03.2018).

Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 р. : постанова Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/ (дата звернення: 14.03.2018).

Шамова Т. Формирование нормативно-правовой компетентности педагогических кадров : [учеб. пособ.] / Т. Шамова, А. Худин. – Москва : Педагогическое общество России, 2007. – 96 с.

Ярошинська О. Освітній простір вищого навчального закладу як континуум для проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх фахівців / О. Ярошинська // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2014. – Вип. 35. – С. 558–567.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-24

Номер

Розділ

Статті