ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ В СІЛЬСЬКІЙ МАЛОКОМПЛЕКТНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Л. М. Височан

Ключові слова:

сільська початкова школа, малокомплектна школа, навчально-виховний процес, підготовка учителів, поєднання класів

Анотація

У статті розкривається питання підготовки майбутніх учителів до роботи в сільській малокомплектній школі. Визначено поняття малокомплектної початкової школи, проаналізовані зовнішні та внутрішні умови малокомплектних шкіл. Зазначено, що вихідними умовами ефективності навчально-виховного процесу в малокомплектній школі є оптимальне поєднання класів у комплект і правильне складання розкладу занять. Найвиразнішими ознаками функціонування сільських шкіл визначено малу кількість учнів, значні відмінності в наповненості класів або відсутність дітей одного віку тощо. Саме це зумовлює головну особливість організації навчальної та позаурочної діяльності. Автором статті проаналізовані умови, якими визначаються особливості виховного процесу в малокомплектній школі. Серед них названі такі, як віддаленість від великих міст, відсутність інших осередків культури в населеному пункті, нестабільність комунікації (телебачення, пошти) тощо.

Посилання

Тевлін Б. Сільська малокомплектна школа : реалії та перспективи / Б. Тевлин // Управління освітою. – 2004. – № 24. – С. 4–5.

Титаренко Л. Особливості позакласної роботи в класах-комплектах / Л. Титаренко // Початкова школа. – 1993. – № 9. – С. 37–40.

Тришнєвська Г. Організація діяльності учнів різновікових груп / Г. Тришнєвська // Початкова школа. – 1995. – № 8. – С. 12–13.

Черненко Л. Проблеми малокомплектної школи – у центрі уваги науковців / Л. Черненко // Початкова школа. – 2002. – № 8. – С. 44–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Номер

Розділ

Статті