http://nc-s5.npu.edu.ua/issue/feedНАУКОВИЙ ЧАСОПИС НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи2020-08-19T14:08:02+03:00Л. Л. МакаренкоRV_221a@meta.uaOpen Journal Systemshttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/206313АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ (ДІЯЛЬНІСНИЙ ТА РЕФЛЕКСИВНИЙ КРИТЕРІЇ)2020-08-19T14:02:00+03:00П. М. Магдаpolinamagda@ukr.net<p class="101">У статті висвітлено результати експерименту з впровадження педагогічних умов формування ціннісних орієнтацій (креативності, комунікативності, біоетики, емпатії, патріотизму) у майбутніх вчителів музики у процесі вивчення предметів соціально-гуманітарного циклу («Історія України», «Основи філософських знань», «Основи екології», «Педагогіка і психологія», «Культурологія», «Соціологія») та під час позааудиторної роботи. Автор розглядає результати констатувального та формувального етапів експерименту у порівняльному аспекті: зіставляються відсоткові дані обох етапів. Експериментом було охоплено 300 студентів Бахмутського коледжу мистецтв імені Івана Карабиця та ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», умовно поділених на контрольну та експериментальну групу по 150 респондентів у кожній. Автор аналізує результати експерименту за діяльнісним та рефлексивним критерієм у контрольній та експериментальній групах студентів, обґрунтовуючи позитивну; динаміку експерименту; визначає можливий вектор подальшого дослідження.</p>2020-08-13T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 П. М. Магдаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207040ПОРТФОЛІО ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ2020-08-19T14:02:08+03:00К. Г. Магрламоваkamilla040582@gmail.com<p class="101">У статті розглядається професійна компетентність майбутнього лікаря як складова пізнавальної діяльності студента медичного університету, спрямована на постановку і вирішення конкретних навчальних завдань (пізнавальних, інтелектуальних, дослідницьких тощо), котрі реалізуються на стратегічному, тактичному та оперативному рівнях. Зауважується, що компетентність у медицині можна визначити як звичне розумне використання інформації, знань, технічних навичок, клінічного мислення, почуттів, етичних цінностей і роздумів у щоденній практиці на користь суспільства. Автор, досліджуючи компетентність лікарів і студентів, розглядає такі її складові: медичні знання, турботу про хворого, професіоналізм, інформованість, навички міжособистісного спілкування, навчання та постійного самовдосконалення. Зауважується, що портфоліо відіграє ключову роль у визначенні освітнього результату сформованості професійної компетентності майбутнього фахівця, слугує систематичною й безперервною оцінкою й самооцінкою навчальних результатів студента. Автор акцентує на тому, що використання портфоліо дозволяє вирішити такі основні завдання: простежити зростання рівня професійної підготовки майбутнього лікаря та оцінити його освітні досягнення, доповнивши традиційні форми контролю інноваційними. При цьому виділяються різні види портфоліо, наприклад: портфоліо досягнень, портфоліо особистісного розвитку, презентаційне портфоліо, портфоліо проекту, портфоліо кар’єрного просування, портфоліо відгуків та інші.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 К. Г. Магрламоваhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207041ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ФІТНЕС-КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ РІЗНИХ ВНЗ УКРАЇНИ2020-08-19T14:02:16+03:00К. В. МаксимоваOkateryn2014@gmail.com<span class="10"><span lang="EN-US">У статті розглянуто передумови та основні шляхи модернізації методичної системи фізичної культури засобами явища фітнес-культури. Виявлено суперечності між існуючою орієнтацією освітнього процесу вищої школи та сучасними вимогами щодо Європейської якості освіти. Науково обгрунтовано необхідність розробки та впровадження нових педагогічних підходів та методів навчання Європейського рівня, зокрема, модернізації аудиторноїроботи різних ВНЗ України з метою формування у студентів такої нової соціокультурноїреальності як фітнес-культура. Зазначено найбільш ефективний метод формування фітнес-культури студентів, який полягає у розробці та впровадженні нової навчальної дисципліни «Основи фітнес-культури» в аудиторну роботу різних ВНЗ, який складатиме новий освітній ландшафт України з метою формування фізично здорового та культурно освіченого студентського загалу.</span></span>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 К. В. Максимоваhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207043МЕТОДИ ТА ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЖУРНАЛІСТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США2020-08-19T14:02:23+03:00Х. Р. Марціхівkhrystyna.hrytsko@gmail.com<p class="101">У статті представлені особливості операційного компонента професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук у галузі журналістики в університетах США. Проаналізовано різні форми організації індивідуальної та групової діяльності студентів-журналістів. Розглянуто традиційні та інноваційні методи навчання журналістів. Досліджені сучасні методи навчання: метод «польового дослідження», метод проектів, метод кейсів. Охарактеризовано форми навчання журналістів: стаціонарну, дистанційну та змішану. Проаналізовано прийоми та підходи навчання, на яких базується професійна підготовка журналістів. Розглянуто умови проходження переддипломної практики; особливості проведення дослідницько-пошукових завдань; можливості навчатися закордоном згідно зі стипендіальними програмами університетів США. Окрім цього описуються методичні стратегії для покращення навчання студентів та їхньої мотивації.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Х. Р. Марціхівhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207049THE ISSUE OF MOTIVATION IN AN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM2020-08-19T14:02:30+03:00Y. Y. Misiurayanakorolyuk@gmail.com<p class="101">English has truly become an international language and the need to study it has become vital to every student in order to get a goodjob and become a valuable member of our society. That’s why the issue on how to motivate students to study English represents considerable interest for teachers around the globe. The topic of human motivation is incredibly fascinating and was investigated by outstanding scientists, such as Abraham Maslow, Jere Brophy, Ken Bain, Linda Nilson, Knud Illeris and many others. This paper is aimed to analyze key approaches for motivating and encouraging university students to study English. Mainly, we focused on such motivation factors as the image of a teacher, peculiarities of motivating generation Z, the influence of learning material, appropriate learning environment and maintaining success expectations. Focusing on the mentioned topics helped us establish main motivation techniques and defines direction of further research.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Y. Y. Misiurahttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207052ТРАНСФОРМАЦІЯ ФУНКЦІЙ ШКІЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА ІСТОРІЇ ЯК НАВЧАЛЬНОГО ЗАСОБУ2020-08-19T14:02:39+03:00В. М. Могоритаmogor@meta.ua<p class="101">У статті розглянуто особливості підручника як провідного засобу навчання. Виявлено підходи до визначення терміну «підручник», обгрунтовано його універсальність як носія предметного змісту освіти. Розглянуто наукові підходи до типології функцій підручника на основі аналізу педагогічних досліджень. Обґрунтовано залежність основних функцій підручника та системи дидактичних принципів. Проаналізовано основні функції підручника як провідного компонента навчально-методичного забезпечення навчального предмета у відповідності до сучасних вимог. Зроблено висновок, що у контексті діяльнісного підходу до побудови освітнього процесу перелік функцій підручника можна доповнити компетентнісно орієнтованою, сутність якої полягає у необхідності набуття школярами життєво необхідних компетентностей.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 В. М. Могоритаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207056РОЛЬ ПЕДАГОГА НИКИФОРА ГРИГОРІЇВА (1883-1953 РР.) У СТАНОВЛЕННІ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ2020-08-19T14:02:44+03:00Л. А. Моргайmorgai.liliya@gmail.com<p class="101">У статті охарактеризовано внесок і діяльність педагога та громадського діяча Н. Григоріїва у процес українізації освітнього процесу під час його перебування на посаді міністра освіти Української Народної Республіки у кабінеті голови Ради народних міністрів В. Голубовича. Проаналізовано внесок педагога у запровадження навчання українською мовою та викладання українознавчих предметів (української літератури, мови, історії, географії) у школі.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Л. А. Моргайhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207057ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ В ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ2020-08-19T14:02:49+03:00С. О. Моргуноваmorgan.ns777@gmail.com<p class="101">У статті розглядаються наукові підходи до розуміння феномену «толерантність». Наводиться низка чинників, які суттєво впливають на формування толерантності у студентів. Як шлях до формування толерантності пропонуються відмова від соціальних упереджень, негативних соціальних стереотипів, вироблення об’єктивного ставлення до людини незалежно від її індивідуальних особливостей, формування умінь і навичок толерантної міжособистісної взаємодії, використання лекційних, дискусійних, ігрових форм і тренінгів у навчально-виховній роботі. Розкривається специфіка формування толерантності в іноземних студентів у процесі навчання у полікультурному середовищі українського закладу вищої освіти на прикладі досвіду роботи кафедри мовної підготовки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 С. О. Моргуноваhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207063ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ2020-08-19T14:02:56+03:00О. Г. Набокаolganaboka911@gmail.com<p class="101">У статті проаналізовано основні підходи до формування освітніх програм як інструменту забезпечення якості вищої освіти. Розкрито законодавчо-правові, методологічні та прикладні аспекти розроблення освітніх програм. Зауважено, що найбільш ефективним є студентоцентрований підхід, а гарантом забезпечення якості освітньої програми може бути поєднання державної та громадської (суспільно-професійної) акредитації. Вивчено досвід Європейського простору вищої освіти з питань оцінки якості освітніх програм. Запропоновано перелік питань для моніторингу та підвищення якості освітніх програм.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. Г. Набокаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207075ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ МУЗИЧНОЇ ШКОЛИ2020-08-19T14:03:01+03:00О. Л. Надутенкоelen.nadutenko@gmail.com<p class="101">У статті розглянуто можливості оптимізації музичної освіти, здійснено аналіз наукової літератури з означеного питання, вивчено та узагальнено стан проблеми формування художньої культури учнів музичної школи; уточнено основні поняття дослідження «художня культура», «художня культура особистості», визначено зміст і структуру розвитку художньої культури учнів музичної школи. Наголошується, що художнє сприйняття й розуміння учнями музичних творів залишається однією зі складних проблем. Узагальнення складових мистецького художнього сприймання приводить до визначення його як специфічного виду художньо-практичної діяльності, яка не обмежується тільки прослуховуванням музики, а й включає рівень емоційно-смислового осягнення змісту музичного твору. Розкрито можливості формування художньої культури учнів музичної школи засобами гри на музичному інструменті, визначено основні завдання й принципи, специфіку проведення індивідуального уроку гри на музичному інструменті. Одним зі шляхів гуманізації педагогічного процесу автор вважає використання методів театральної педагогіки, що відкривають принципово нові можливості художньо-педагогічного, мистецтвознавчого, естетичного аналізу та виконання музичних творів.</p><p class="101">На основі наукових положень про єдність художньо-пізнавальної та творчо-виконавської діяльності учнів, автор доводить об’єктивну потребу застосування у музичному вихованні нових варіативних форм, інтерактивних методів навчання, які на основі поетапного засвоєння учнями теоретичного й практичного навчального матеріалу, формують у них інтерес до мистецької діяльності та художньої творчості.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. Л. Надутенкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207394АНАЛІЗ АНГЛОМОВНОГО ПІДРУЧНИКА «АНГЛІЙСЬКА МОВА ДЛЯ ФІНАНСОВОГО СЕКТОРУ»2020-08-19T14:03:12+03:00Ю. М. НесінRV_221a@meta.ua<p class="101">У статті аналізується зміст англомовного підручника «Англійська мова для фінансового сектору» видавництва «Кембриджськауніверситетська преса» як ефективного засобу комунікації. Особлива увага приділяється відповідності змісту навчальної книги її меті, доцільності використання вищезазначеного підручника на практичних заняттях у вищому навчальному закладі. Робиться наголос на найбільш вдалих текстах та вправах, вміщених у книзі. Статтю присвячено опису двадцяти чотирьох розділів, включно зі словником, читанням, прослуховуванням і фокусуванням на мові, говорінні та письмі. Автор намагається вказати на позитивну роль вступу, підкреслюючи мету курсу для студентів ділового напряму й людей, що працюють у фінансовій галузі із середнім і високим рівнем англійської мови. Наукова стаття уточнює плюси і мінуси індивідуального підходу, охоплює цілий матеріал підручника й конкретизує рівні деяких завдань. Науковий пошук розглядає використання найбільш поширених тестів: питально-відповідних вправ, заповнення пробілів/пропусків, співвіднесення/зіставлення, доповнення, заповнення таблиць, конспектування (складання коротких записів), називання, вікторин/опитувань/змагань/ігор і т.д. Стаття підкреслює функції підручника, необхідність впровадження в освітній процес наступних креативних завдань для студентів, а саме – розробку портфоліо, роботу в групах, складання записів, діалогів, організацію дискусій, презентацій, рольових ігор. Стаття фокусується на наступному розвитку чотирьох компонентів англійської мови – аудіюванні, говорінні, читанні та письмі й на чотирьох компетенціях – мовній, мовленнєвій, соціально-культурній та стратегічній.</p>2020-08-14T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Ю. М. Несінhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207397ІСТОРІОГРАФІЯ ВИВЧЕННЯ ПЕДАГОГІКИ СХІДНИХ СЛОВ’ЯН ЕТНОГРАФАМИ ХІХ-ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ (ДОРАДЯНСЬКИЙ ПЕРІОД)2020-08-19T14:03:20+03:00Т. В. Окольничаt.vladimirovna.75@ukr.net<p class="101">У публікації розкривається дорадянський період історіографії у вивченні народно-педагогічних поглядів східних слов’ян. Автором розкриваються основні напрями дослідження педагогіки наших пращурів етнографами ХІХ – початку ХХ століття.</p><p class="101">Незважаючи на описовість, фрагментарність та недостатній теоретичний аналіз даних розвідок, у роботах етнографів вперше було вказано на необхідність вивчення дитячого побуту в традиційному суспільстві. В цей період з’явилася низка публікацій етнографів-краєзнавців, що становлять сьогодні джерельну базу для вивчення особливостей виховання дітей східних слов’ян. Описувалися родильні звичаї та обряди, уявлення та вірування, що лежали в основі народних поглядів на виховання дитини, одяг, дитячі меблі, умови проживання, ігри, іграшки, участь дітей у громадському житті общини; фіксувалися матеріали фольклорної традиції дітей, народної дитячої медицини тощо. Узагальнення значної кількості польового матеріалу спричинило інтерес етнографів до вивчення різноманітних аспектів етнографії дитинства та юності.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Т. В. Окольничаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207399СПЕЦКУРС З ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ ШКОЛЯРІВ2020-08-19T14:03:26+03:00Н. В. Олефіренкоolefirenkonn@gmail.comН. О. Пономарьоваponomna@gmail.com<p class="101">Статтю присвячено висвітленню особливостей підготовки майбутніх учителів інформатики до професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності. Для забезпечення поетапного формування готовності майбутніх учителів інформатики до профорієнтаційної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах запропоновано авторський спецкурс «Теорія та методика профорієнтаційної роботи вчителя інформатики». Розкрито структуру спецкурсу, його мету і завдання, тематику і зміст кожного модуля, представлено очікувані результати. Показано систему спеціальних знань та вмінь, на формування яких спрямований зазначений спецкурс. Запропонований спецкурс був апробований у процесі підготовки студентів спеціальності «Інформатика» фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Н. В. Олефіренко, Н. О. Пономарьоваhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207475ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ2020-08-19T14:03:32+03:00Т. С. Острянкоostryanko_ts@ukr.net<p class="101">У статті розкрито зміст поняття «здоров’язбережувальна компетентність» та представлено результати дослідження рівнів сформованості здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Автором сформульовано критерії: ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний та особистісний, показники та рівні сформованості здоров ’язбережувальної компетентності – низький, середній, високий. На основі дослідження зазначено наявність недоліків у здоров’язбережувальній підготовці майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Т. С. Острянкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207476КОЛЬОРОВА ГАМА ЖІНОЧОГО УКРАЇНСЬКОГО КОСТЮМА ПОЛТАВЩИНИ2020-08-19T14:03:36+03:00Л. С. Охріменкоftd-pdpu@ukr.net<p class="101">У статті досліджено особливості кольорової гами жіночого українського костюма, який характерний для регіону Полтавщини. Характеристика кольорових відтінків, гармонійне їх поєднання відіграють важливу роль у композиції жіночого вбрання. Традиційному одягу, який характерний для Полтавщини, притаманна ніжна гама кольорів, пастельні тони. Виділено характерні особливості поєднання кольорової гами в одязі, які відображають культурно-історичне життя народу, його естетичні смаки, адже кожному регіону України властиві не лише орнаментальні мотиви, а й кольорові поєднання.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Л. С. Охріменкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207478ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ2020-08-19T14:03:46+03:00В. А. Папушинаpapushyna@ukr.net<p class="101">Відповідно до вимог, що висуваються до сучасної вищої освіти з питань формування всебічно розвиненої особистості, вдосконалення естетичної культури випускника ВНЗ, у статті запропоновано ефективні шляхи впровадження педагогічної системи формування естетичної культури студентів. У центрі дослідження – використання можливостей навчання художньої літератури в процесі духовного творення особистості. З ’ясувавши стан сформованості естетичної культури студентів-першокурсників, спрямовуємо їхню діяльність на самореалізацію та самовдосконалення. Під час вивчення дисципліни «Історія зарубіжної літератури» вихідним принципом визначаємо діяльність студентів на шляху досягнення поставленої мети як в аудиторній, так і позааудиторній роботі. За допомогою технолого-методологічного компонента формуємо у студентів власне бачення вирішення навчально-естетичної проблеми. Організовані з цією метою тренінги допомагають становленню естетичної культури студентів через свідомий вибір видів діяльності в межах культурно-естетичного середовища ВНЗ. Сприяють Грунтовній професійній підготовці в комплексі з формуванням естетичної культури майбутніх фахівців-філологів інтегровані практичні заняття, компаративне вивчення української і зарубіжної літератури. Спеціальний курс «Естетичні аспекти зарубіжної і української літератури», розроблений нами, має системний характер засвоєння студентами світоглядних та естетичних відкриттів митців різних епох.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 В. А. Папушинаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207479ПРАВОВІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ТА КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В УКРАЇНІ У 20-Х РОКАХ ХХ СТОЛІТТЯ2020-08-19T14:03:54+03:00Є. Ю. Пліскоpliskoej@ukr.net<p class="101">У статті проводиться дослідження історичного факту становлення та розвитку вітчизняної нормативно-правової бази кримінальної відповідальності неповнолітніх правопорушників. Проаналізовано деякі законодавчі акти, які забезпечували функціонування системи соціального виховання та врегулювання протиправної поведінки підлітків. Визначено створення спеціалізованих установ за типом реформаторіумів та землеробних колоній, в яких здійснювалося соціальне виховання неповнолітніх.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Є. Ю. Пліскоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207481ПРАКТИКА ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ ДО УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ2020-08-19T14:04:00+03:00О. В. Повстинoksana_povstyn@ukr.net<p class="101">У статті проаналізовано функціонування системи професійної підготовки співробітників органів та підрозділів служби цивільного захисту України, яка сформувалась з метою реалізації на загальнодержавному рівні безперебійного й ефективного комплектування особовим складом підрозділів, покликаних запобігати й ліквідовувати надзвичайні ситуації різноманітного характеру. Така система охоплює допрофесійну підготовку, діяльність навчальних закладів різних рівнів, а також передбачає підвищення кваліфікації фахівців у галузі цивільного захисту. Провідне місце в цій системі належить вищим навчальним закладам, які тісно пов’язані з динамікою суспільного розвитку, гнучко реагують на зміни соціального замовлення, потреби галузі безпеки людини, запити курсантсько-студентського середовища. Досліджено практику підготовки фахівців у галузі безпеки людини до управлінської діяльності у ВНЗ України, обгрунтовано її переваги та виявлено недоліки з метою в подальшому запропонувати шляхи їх усунення.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. В. Повстинhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207492МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНИХ УМІНЬ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ФІЗИЧНОЇ ГЕОГРАФІЇ2020-08-19T14:04:05+03:00Л. А. ПокасьRV_221a@meta.uaЮ. Ю. СтаднюкYuli4ka1990@gmail.com<p class="101">У статті розглянуто сутність формування пізнавальних умінь у процесі навчання учнів у 6-8 класах. Визначено та описано характерні їм теоретичні, методологічні аспекти. Усі дані систематизовано й запропоновано для розгляду у вигляді моделі формування пізнавальних умінь учнів у процесі навчання фізичної географії. Модель структу- ровано на складові частини: цільову, змістовно-теоретичну, контрольно-регулятивну та результативну. Визначено взаємозв’язки її структурних компонентів, принципи й умови формування пізнавальних умінь учнів. Проаналізовано систему завдань та етапи їх формування. Охарактеризовано рівні сформованості пізнавальних умінь учнів і критерії оцінювання рівня засвоєння навчального матеріалу шляхом використання творчих завдань. Створена модель дає можливість розглянути основні складові частини процесу формування пізнавальних умінь учнів.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Л. А. Покась, Ю. Ю. Стаднюкhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207502ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ АГРАРНОГО ПРОФІЛЮ2020-08-19T14:04:11+03:00Т. П. Поліщукpolischuk_t_p@ukr.net<p class="101">У статті подано комплекс педагогічних умов, котрі, на наш погляд, сприятимуть розвитку організаційної культури педагогічного колективу закладу професійної освіти, зокрема, й аграрного профілю. Доведено, що педагогічні умови узгоджуються із закономірностями, принципами педагогічного процесу, відповідають його меті та сприяють досягненню запланованого результату.</p><p class="101">Важливу роль відведено аналізу фактів, отриманих у процесі констатувального етапу дослідження стану організаційної культури навчальних закладів – учасників експерименту. Виявлено й обгрунтовано, що специфіка розвитку організаційної культури педагогічного колективу полягає в тісному зв’язку педагогічних, економічних і соціокультурних факторів.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Т. П. Поліщукhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207505ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ У ТЕХНІЧНОМУ ВНЗ2020-08-19T14:04:17+03:00О. О. ПриходькоRV_221a@meta.ua<span class="10"><span lang="EN-US">У статті описано модель навчання майбутніх інженерів технічного ВНЗ професійно орієнтованого англомовного читання та шляхи реалізації моделі на заняттях з навчальної дисципліни «Іноземна мова» за такими параметрами: тематичні розділи, кількість годин, етапи навчання, система відповідних вправ. Відзначено, що модель навчального процесу для формування професійно орієнтованої англомовної читацької компетентності реалізується на принципах поетапності навчального процесу, циклічності, системності, професійної спрямованості навчання. У статті детально описаний процес реалізації трьох основних етапів роботи з текстом: дотекстовий, текстовий та післятекстовий. Для кожного етапу роботи з текстом запропоновані різноманітні типи вправ, які відповідають цілям відповідного етапу, та визначено, які методи і прийоми слід використовувати на кожному з цих етапів. Детально проаналізовано Програму навчальної дисципліни «Іноземна мова», визначені суб’єкт і об’єкт навчання. Перераховані основні змістовні модулі, в результаті опрацювання яких відбувається вдосконалення навичок і розвиток вмінь професійно орієнтованого англомовного читання фахових тестів студентами технічного університету. Розглянуто основні види контролю: поточний, рубіжний і підсумковий контроль та оцінювання навчальних досягнень студентів у процесі формування професійно орієнтованої англомовної читацької компетентності. У статті, крім того, описано, як здійснюється оцінювання знань студентів з навчальних дисциплін, формою підсумкового контролю яких є залік або екзамен, та як розподіляються бали оцінювання відповідно до форми контролю. Наведена таблиця переведення балів за 100-бальною шкалою в національну та європейську, яка застосовується в Херсонському національному технічному університеті.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. О. Приходькоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207509МЕТОДИ ПІДГОТОВКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ2020-08-19T14:04:24+03:00Г. А. Рідкодубськаanutabanditka1@ukr.net<p class="101">Якісна підготовка майбутнього соціального працівника до професійної мобільності залежить від вибору методів її реалізації. Сьогодні актуальними є продуктивні методи, які дозволяють організувати освітній процес з урахуванням професійної спрямованості навчання, а також з орієнтацією на особистість студента, його інтереси, мотиви, схильності та здібності.</p><p class="101">У статті розглядаються кейс-методи, методи інтелектуальних ігор, інформаційно-мобільні методи, методи проектів, портфоліо у процесі професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери в Україні.</p><p class="101">Обґрунтовано, що робота з підготовки до професійної мобільності з використанням комплексу інноваційних методів дозволяє застосовувати теоретичні знання для розв’язання практичних завдань, формує професійно необхідний комплекс компетентностей, допомагає розвивати незалежне мислення студентів, поєднуючи теорію з практикою.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Г. А. Рідкодубськаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207512УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ КЕЙСІВ ПРИ НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ2020-08-19T14:04:30+03:00І. І. Романовcriscorey@ukr.net<p class="101">У статті аналізується проблема застосування методу кейсів під час навчання іноземних мов, зокрема, англійської мови. Також розглядаються умови успішного застосування кейс-методу під час навчання іноземним мовам. Метод кейсів сприяє розвитку у студентів/курсантів комунікативних навичок, розширенню кругозору, формуванню загальних навичок, розвитку самостійної, пошукової діяльності, формуванню естетичних поглядів, підвищення рівня компетентності.</p><p class="101">Метод кейсів може бути використаний не тільки в якості методу навчання, а й для оцінювання рівня знань. Доцільно застосовувати метод кейсів на просунутих етапах навчання, коли курсанти/студенти вже мають достатній рівень сформованості мовних, пізнавальних та дослідницьких вмінь та навичок.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 І. І. Романовhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207528СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З АНАЛІТИЧНОГО ТА ЕКОЛОГІЧНОГО ПРИЛАДОБУДУВАННЯ2020-08-19T14:04:35+03:00Т. О. Рудикru58@ukr.netО. В. СулімаRV_221a@meta.ua<p class="101">Сучасні екологічні проблеми обумовлюють необхідність підготовки кваліфікованих фахівців, які спеціалізуються в галузі аналітичних вимірювань, у розробці та експлуатації засобів екологічного моніторингу. У статті розглянуто питання підготовки майбутніх фахівців-екологів, які не тільки розуміють сучасні екологічні проблеми, причини їх виникнення та можливі наслідки, але й вільно орієнтуються в розмаїтті технічних засобів, володіють специфікою екологічного моніторингу. Визнаним напрямом навчально-наукової діяльності щодо підготовки майбутніх спеціалістів з екологічного приладобудування є створення та дослідження принципово нового класу засобів контролю – телевізійних інформаційно-вимірювальних систем. Задача створення ефективних методів та технічних засобів для екологічного моніторингу завжди залишатиметься актуальною.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Т. О. Рудик, О. В. Сулімаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207529ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ2020-08-19T14:04:41+03:00Ю. О. Саєнкоyulya@gmail.com<p class="101">У статті розглянуто питання впровадження технології розвитку критичного мислення на уроках у початковій школі. Метою модернізації освіти в наш час є створення нової української школи, в якій буде приємно навчатись, і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті. А це позначатиме одне – нові вимоги до умов реалізації загальноосвітніх програм шкіл передбачають, що основою побудови уроку буде індивідуальність, варіативність та відкритість, де невід ’ємною складовою частиною є використання прийомів критичного мислення. Систематичне включення критичного мислення в навчальний процес формує особливий склад мислення і пізнавальної діяльності в учнів початкових класів. Комбінування цих прийомів допомагає досягти і кінцеву мету застосування технології критичного мислення – навчити учнів початкових класів застосовувати цю технологію самостійно, щоб вони мали змогу не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами, які із задоволенням вчитимуться впродовж усього життя.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Ю. О. Саєнкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207530РОЛЬ КОМУНІКАТИВНИХ СИТУАЦІЙ У ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНІЙ ІНШОМОВНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЯК МЕТОД ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ2020-08-19T14:04:49+03:00О. В. СидорчукSallasky2009@gmail.com<p class="101">В роботі розглядається застосування інтерактивних вправ на практичних заняттях в курсі професійно орієнтованого вивчення іноземної мови. Виділено функцію рольової гри й ситуативних комунікативних завдань як методів формування професійної комунікативної компетентності майбутнього фахівця під час вивчення іноземної мови шляхом стимулювання вербального мислення студента і створюючи необхідність в іншомовній мовленнєвій діяльності. Також піднімається питання ефективності навчально-виховних методів інтенсифікації професійної підготовки майбутнього фахівця соціальної сфери шляхом моделювання професійної діяльності фахівця в галузі соціальної сфери в ситуаціях міжособистісного спілкування та підвищення рівня адаптації майбутніх фахівців до культурних відмінностей клієнтів соціальних служб для ефективного функціонування в умовах полікультурних спільнот.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. В. Сидорчукhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207531ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ НАСТУПНОСТІ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ В 4-ОМУ І 5-ОМУ КЛАСАХ2020-08-19T14:04:56+03:00Л. П. Силюгаsyluga@i.uaМ. І. Січакmarichkasichak@i.ua<span class="10"><span lang="EN-US">У статті проаналізовано стан і тенденції розвитку проблеми наступності у вивченні математики в четвертому і п’ятому класах загальноосвітньої школи. Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі. У зв’язку з цим охарактеризовані типові труднощі адаптаційного періоду учнів на етапі переходу з початкової до основної школи та розроблені методичні рекомендації щодо їх усунення під час вивчення математики. На основі порівняльного аналізу навчальних програм з математики для 4-го та 5-го класів визначені дидактичні особливості формування основних складників математичної компетентності четвертокласників та п’ятикласників відповідно до змістових ліній. Зазначено послідовний механізм формування обчислювальних навичок, умінь розв’язувати прості та складені сюжетні задачі, вивчення геометричного матеріалу учнями 4-го та 5-го класів.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Л. П. Силюга, М. І. Січакhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207537СУЧАСНІ ПОГЛЯДИ НА СУТНІСТЬ ЗАЇКАННЯ ТА МЕТОДИ ЙОГО КОРЕКЦІЇ2020-08-19T14:05:02+03:00С. В. Склярopmpk-1@ukr.net<p class="101">У зв’язку з гуманізацією освіти, модифікацією шкільних програм і методів навчання, а також у світлі останніх концепцій дошкільної освіти великого значення набуває формування в дітей навичок позитивної взаємодії з оточуючими як запоруки їх благополучного розвитку, що виявляється можливим тільки за умови повноцінного оволодіння мовою. Потреби суспільства в значущості й необхідності повноцінного спілкування висувають у розряд актуальних проблему формування мовно-комунікативних навичок у молодших дошкільників. У статті розглянуто питання, що пов’язане з дослідженням особистісно-комунікативних порушень у дітей молодшого дошкільного віку, що страждають на заїкання.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 С. В. Склярhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/207542СОВРЕМЕННЫЕ РУССКОЯЗЫЧНЫЕ МОТИВАТОРЫ К ОНЛАЙН-ИЗУЧЕНИЮ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ: АСПЕКТ СУГГЕСТИВНОГО АНАЛИЗА2020-08-19T14:05:08+03:00Н. В. СлухайRV_221a@meta.ua<p class="101">Мотиваторы – поведенческие стимулы, объективированные вербальными и невербальными формами, относятся к древнейшим феноменам человеческой коммуникации. Центральное место среди них принадлежит позитивным мотиваторам, направленным на активизацию человека, развитие и совершенствование человеческого разума и духа. В изучении иностранных языков мотиваторы всегда играли значительную роль, однако с развитием сети Интернет их роль возросла, а природа мотиваторов изменилась в соответствии со спецификой виртуального общения. Появились специально сконструированные, или креативные, мотиваторы – завершенные стимулирующие тексты малого объема, построенные с учетом традиционных и новейших методик влияния на сознание и подсознание человека. Креативные мотиваторы успешно реализуют свой потенциал при условии наличия суггестивной составной – форм влияния в обход рациональных каналов контроля сознания адресата или при необычной апелляции к ним. В качестве акта суггестивной коммуникации типичный мотиватор имеет своеобразную структуру, которая включает пролонгированную фазу якорения, часто редуцированную фазу наведения транса, особую фазу утилизации транса, исследованные в статье со стороны трансовых методик и средств речевого воплощения. Фаза конгруэнтного инклюзивного или обезличенного якорения часто соединена с фазой наведения транса. Среди якорей в равных пропорциях представлены стимуляторы- эмоциогены и стимуляторы-рациогены: эмоциональная карта содержит больше разновидностей, рациональная карта – большее число якорей, явленных меньшим числом разновидностей, то есть эмоциональная карта «прошивает» рациональную. Утилизация транса основана на особых трансовых методиках стимуляции к действию. Выполненный анализ предоставляет исследователю ключ к осмыслению текстов влияния различной степени сложности.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Н. В. Слухайhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209459ВПЛИВ ЕТНІЧНО-КУЛЬТУРНИХ ЗМІН НА ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ2020-08-19T14:05:17+03:00О. М. Собольolena.sobol@ukr.net<p class="101">Ця стаття є частиною роботи, необхідної для вивчення того, як етнічно-культурні процеси впливають на формування особистості. Вона направлена на розширення роботи, яка проводиться щодо ідентичності, шляхом вивчення того, як етнічні та культурні варіації впливають на формування особистості, а також включають концепції задоволення ідентичності та незадоволення для трьох галузей тотожності (особистого, міжособистісного та світогляду) на крос-культурному рівні. У цій статті ми також намагалася розширити та вдосконалити наше розуміння взаємозв’язку між соціальними інституціями та почуттям ідентичності на теоретичному рівні, запропонувавши конструктивістську перспективу, яка підкреслює роз’яснення та розуміння зміни особи в мінливому світі.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. М. Собольhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209473ПРОБЛЕМИ ЕКСПЛІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПОНЯТЬ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ2020-08-19T14:05:25+03:00М. О. Соколmaryanasokol@ukr.netТ. І. ГорпінічRV_221a@meta.uaЙ. СмилаRV_221a@meta.ua<span class="10"><span lang="EN-US">У статті розглядаються проблеми експлікації педагогічних понять в умовах глобалізації. Досліджується зміст сучасного понятійно-категорійного апарату педагогічної науки. Розкривається сутність і змістове наповнення означеного феномена з урахуванням модернізаційного підгрунтя. Підкреслюється, що формування понятійної системи знаходиться в постійному розвитку, наслідуючи циклову спіраль соціальної еволюції</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 М. О. Сокол, Т. І. Горпініч, Й. Смилаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209480РЕЦЕПТИВНА ЛЕКСИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ У СКЛАДІ ФАХОВОЇ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ2020-08-19T14:05:31+03:00З. К. СоломкоRV_221a@meta.ua<p class="101">У статті розкрито суть поняття «лексична компетентність», уточнено її зміст та структуру з урахуванням рівня навчальної автономії студентів. Сформульоване власне робоче визначення поняття професійно орієнтованої рецептивної лексичної компетенції. Уточнено, що під професійно орієнтованою рецептивною лексичною компетенцією розуміємо здатність і готовність індивіда на основі лексичних знань, рецептивних лексичних навичок і мовної усвідомленості адекватно розпізнавати, співвідносити та розуміти лексичні одиниці в читанні й аудіюванні на рівні слова, словосполучення, речення та тексту, ураховуючи лінгвосоціокультурні та термінологічні особливості юридичної лексики, відповідно до задуму висловлювання, комунікативної ситуації, стилів і жанрів іншомовного професійного мовлення юристів, а також забезпечувати підтримку функціонування сформованих рецептивних лексичних навичок на необхідному рівні та здійснювати постійний самоконтроль і рефлексію власної діяльності.</p><p class="101">Під час дослідження психологічних передумов формування та вдосконалення професійно орієнтованої рецептивної лексичної компетенції в майбутніх юристів було зроблено висновок, що під час вивчення студентами іноземної мови мають місце деякі особливості. Під час сприйняття інформації реципієнт пов’язує нову інформацію з тією, яку він здобув під час вивчення дисциплін зі спеціальності, усвідомлює, аналізує й порівнює з тим, що вже є в пам’яті. Рефлексія й усвідомлення – це два неподільних пов’язаних між собою аспекти когнітивного підходу до оволодіння рецептивною лексичною компетенцією, а сенсибілізація – це основна передумова включення механізмів усвідомлення й рефлексії. Описано процес відбору навчального матеріалу з наголосом на лінгвосоціокультурному аспекті мови. Показано особливості процесу засвоєння лексичного матеріалу та вказано на труднощі його засвоєння.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 З. К. Соломкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209483ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ2020-08-19T14:05:48+03:00С. В. Сороквашинsorok24@gmail.com<p class="101">Стаття присвячена проблемі теоретичного розроблення експериментальної технології формування інформаційно- комунікаційної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників будівельної галузі в процесі професійної підготовки.</p><p class="101">Проведено аналіз робіт вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо змісту поняття «педагогічна технологія», розкрито сутність поняття «технологія формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників будівельної галузі» як сукупності взаємопов’язаних структурних компонентів, об’єднаних загальною метою, що функціонують у цілісному навчальному процесі. Визначено мету формування в майбутніх кваліфікованих робітників будівельної галузі інформаційно-комунікаційної компетентності: набуття ними відповідних знань, умінь і навичок для їх застосування у професійній діяльності. Розкрито завдання, методологічні основи, принципи, охарактеризовано етапи впровадження: пропедевтичний, змістовно-процесуальний, рефлексивно-аналітичний, контрольно-оцінний.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 С. В. Сороквашинhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209486РАЗВИТИЕ ЧИТАТЕЛЬСКИХ УМЕНИЙ СТУДЕНТОВ ПРИ ДОМИНАНТНОМ ИСПОЛЬЗОВАНИИ МОБИЛЬНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ2020-08-19T14:05:54+03:00О. К. СтаткевичRV_221a@meta.ua<span class="10"><span lang="RU">В статье изучается проблема развития читательских умений студентов при доминантном использовании мобильных технологий при обучении иностранному языку</span></span><span class="102"><span lang="RU">. </span></span><span class="10"><span lang="RU">Устанавливаются основные цели профессиональной подготовки студентов: развитие и формирование читательской компетенции. Раскрываются факторы успешности обучения профессиональному чтению на иностранном языке, а именно: направленность обучения чтению как виду речевой деятельности на решение определенных коммуникативных задач познавательного или практического характера; направленность чтения на получение информации; использование для чтения текстов реальных языковых произведений, которые имеют все признаки текста как единицы коммуникации; приближение к реальным условиям чтения задач, которые студенты получают перед чтением текстов; профессиональная значимость содержания текстов и их привлекательность для студентов; направленность чтения на понимание и осмысление прочитанного. В статье определяется уровень сформированности читательской компетенции. Рассматриваются также потенциальные ситуации чтения, в которых может оказаться специалист. Благодаря анализу последних исследований методистов в статье раскрываются причины снижения качества чтения; определяются основные правила при отборе текстов для чтения, устанавливаются цели для разработки тестовых заданий к текстам для чтения. Кроме того, предлагаются основные виды тестовых заданий для таких видов чтения, как ознакомительное, поисковое, просмотровое, изучающее. Определяется степень зрелости чтения студентов в неязыковых вузах. Рассматриваются трудности при подборе и использовании задач при обучении видам чтения. Предлагается практическое применение читательских умений при интенсивном использовании мобильных технологий.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. К. Статкевичhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209494РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ2020-08-19T14:06:06+03:00Н. М. Стеценкоstecenkonm@gmail.com<p class="101">У статті розглянуто питання розвитку критичного мислення майбутніх фахівців у процесі вивчення іноземної мови. Проаналізовано сутність поняття «критичне мислення». Визначено, що критичне мислення має взаємозв ’язок із теоретичним і практичним, характеризується здатністю людини самостійно виявляти протиріччя, визначати проблему й способи її вирішення. Формування вмінь критичного мислення тісно пов ’язане з формуванням мисленнєвихумінь у процесі навчання різним видам мовленнєвої діяльності, оскільки предметом мовленнєвої діяльності є думка. Розвиток критичного мислення студентів під час вивчення іноземної мови можна розглядати як один із факторів формування комунікативної компетенції. Основними формами розвитку критичного мислення має бути «мозковий штурм», дискусія, дебати, рольові та ділові ігри тощо, а навчальний процес необхідно організувати таким чином, щоб у студентів було постійне бажання висловити свою думку.</p><p class="101">У дослідженні розкрито організаційні основи застосування таких активних технологій, як «мозковий штурм», дискусія, дебати в процесі підготовки фахівців у вищій школі. Наведено рекомендації та методику проведення дебатів на заняттях з іноземної мови. Підкреслено, що розвиток критичного мислення засобами іноземної мови підвищує ефективність навчального процесу, формує в студентів уміння розмірковувати, працювати в парах, групах; розвиває здібності до індивідуальної самостійної діяльності і є важливою умовою для підвищення загальної й професійної підготовки майбутніх фахівців – творчих особистостей, які мають високу культуру критичного мислення.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Н. М. Стеценкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209495ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ХОРОВОГО СПІВУ2020-08-19T14:06:11+03:00Г. В. Стецьstetshalyna@ukr.net<p class="101">У статті досліджено особливості впровадження інформаційно-комунікаційних технологій під час викладання хорового співу як у сучасній загальноосвітній школі, так і у вищому навчальному закладі. Обґрунтовано важливість застосування сучасних комп’ютерних засобів у навчальній шкільній і університетській практиці. Акцентується увага на формуванні та розвитку вокально-хорових навиків із використанням новітніх комп’ютерних технологій. Показано, що впровадження ІКТ у навчальний процес сучасної загальноосвітньої школи відкриває нові можливості та перспективи розвитку творчої особистості учнів, сприяє формуванню в них практичних умінь і навичок у процесі вокально-хорової роботи. У статті відзначається, що реалізація ІКТ у навчальному процесі сприятиме наповненню кабінетів музичного мистецтва змістовними матеріалами на електронних носіях, систематизації методичного фонду кабінетів.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Г. В. Стецьhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209496ДОСЛІДЖЕННЯ СУТНОСТІ ПАТРОНАТУ ЗВІЛЬНЕНИХ З ПЕНІТЕНЦІАРНИХ ЗАКЛАДІВ У РОСІЙСЬКІЙ ІМПЕРІЇ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.2020-08-19T14:06:18+03:00В. О. Стремецькаstrvial@ukr.net<span class="10"><span lang="EN-US">Актуальність питань, пов’язаних із патронатом звільнених з пенітенціарних закладів, обумовлена високим рівнем рецидивної злочинності, наявністю різноманітних перешкод на шляху реабілітації колишніх засуджених, необхідністю створення єдиного концептуального підгрунтя патронату та його педагогізації. У статті проаналізовано погляди дослідників другої половини ХІХ – початку ХХ ст. на питання патронату звільнених з пенітенціарних закладів. На думку автора, саме у той період розвиток теоретичних засад та практична реалізація ідеї патронату досягли апогею. Науковці, практичні діячі розглядали сутність патронату, взаємовідносини держави і суспільства в процесі його організації. Дослідники в цілому сходилися у поглядах на мету патронату – попередження рецидивної злочинності. Суттєво різнилися думки щодо характеру патронату: його розглядали як різновид благодійності, філантропії, опіки, складову трудової допомоги, продовження тюремної системи, абсолютно самостійний процес.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 В. О. Стремецькаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209497ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД США2020-08-19T14:06:25+03:00О. А. ТельнаOlga_Tilna@ukr.net<p class="101">У статті розглядаються деякі актуальні аспекти інклюзивної освіти, що стосуються теоретичного визначення ключових понять (інклюзія, інтеграція, сегрегація), порівняльного аналізу медичної та соціальної моделі інвалідності як факторів, що визначають освітню парадигму та сприйняття людей із інвалідністю в суспільстві, а також питання практичного застосування американського досвіду організації інклюзивних класів. Автор аналізує напрацювання загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів штату Міннесота, де з 29 квітня до 8 червня 2017 р. збирались емпіричні дані, систематизовані в цій статті. Також подано стислий опис трьох основних сфер, що визначають інклюзивну освіту в США й описано деякі методи практичної організації залучення учнів із інвалідністю до навчального процесу та спільної життєдіяльності з іншими членами громади.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. А. Тельнаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209541СТРАТЕГІЇ, ТЕХНІКИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ2020-08-19T14:06:31+03:00Н. М. Ткаченкоtknatik2014@gmail.com<p class="101">У статті схарактеризовано іміджеві стратегії, техніки та технології, запозичені з різних галузей та адаптовані до педагогічного іміджотворення; обгрунтовано доцільність їх застосування для конструювання позитивного професійного іміджу вчителя іноземних мов. Наголошено на ефективності застосування у процесі іміджотворення вчителя іноземних мов стратегій «універсального іміджу», «цільового іміджу», «креативного вибуху». Корисним визнано використання таких технік, як створення яскравого і впізнаваного образу, формування позитивного ставлення, піднесення іміджу; компенсаторної, експрипріаційної, пролонгованої, корекційної, еклективної технологій, а також окремих технологій побудови політичного іміджу, адаптованих до сфери педагогічної діяльності.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Н. М. Ткаченкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209853АНАЛІЗ ЗАСОБІВ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ2020-08-19T14:06:36+03:00Г. В. Ткачукgalanet82@gmail.comН. М. Стеценкоstecenkonm@gmail.com<span class="10"><span lang="EN-US">У статті здійснено аналіз технологій та засобів змішаного навчання як нової форми організації діяльності суб’єктів навчального процесу. Авторами визначено, що засоби навчання є матеріальними об’єктами та використовуються в навчальному процесі в якості носіїв інформації, а також інструментарію діяльності учасників навчального процесу, що застосовуються ними як окремо, так і спільно. Аналіз засобів навчання здійснено за їх приналежністю до традиційного, комп’ютерно-орієнтованого, дистанційного та мобільного навчання. Зазначено, що ефективність традиційних засобів навчання значно зростає в умовах інтеграції з комп’ютерно-орієнтованими. Дистанційні засоби навчання найкраще реалізовані в системах дистанційного навчання LMS, проте, можуть бути використані і зовнішні ресурси у вигляді онлайн-сервісів, засобів комунікації, інших веб-ресурсів. Засоби мобільного навчання можуть бути реалізовані у вигляді мобільних додатків, мобільних сайтів, соціальних мереж, педагогічних програмних засобів, окремого виду контенту, доповненої реальності тощо.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Г. В. Ткачук, Н. М. Стеценкоhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209856ПІДГОТОВКА ПРОФЕСІЙНО МОБІЛЬНИХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ СІМЕЙ, ЩО ВИХОВУЮТЬ ДІТЕЙ-АУТИСТІВ2020-08-19T14:06:42+03:00Ю. В. Тодорцеваutodorceva@gmail.com<p class="101">У статті надається визначення психолого-педагогічного супроводу сімей, що виховують дітей-аутистів та охарактеризовано його етапи: підготовчий, адаптаційний та етап повного включення. Представлена роль соціального педагога, його функції та форми соціально-педагогічної роботи з батьками у процесі психолого-педагогічного супроводу сімей, що виховують дітей з розладами аутичного спектра. Проаналізовані стадії допомоги сім’ї, яка виховує дити- ну-аутиста у контексті професійної мобільності як важливого компонента кваліфікаційної структури майбутнього соціального фахівця. Виявлено особливості підготовки професійно мобільних соціальних педагогів до психолого-педагогічного супроводу сімей, що виховують дітей-аутистів на прикладі Американської програми TEACCH – treatment and éducation of autistic and related communication handicapped children (лікування і навчання дітей, що страждають на аутизм і порушеннями спілкування).</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Ю. В. Тодорцеваhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209857MILITARY TRAINING OF SCHOOLGIRLS IN THE POLISH-LITHUANIAN COMMONWEALTH II IN THE TERRITORY OF WESTERN UKRAINE: PROBLEMS AND VALUES2020-08-19T14:06:48+03:00О. Y. Toporenkobzhez@ukr.net<p class="101">The articles deals with main problems ofmilitary training organization ofteaching and learning process for schoolgirls in the system of education and activity ofpublic organizations in 1919-1939, which operated in the territory of Western Ukraine. It is determined that the main role in the military education of schoolgirls in the secondary educational institutions was played by Organisation of Women’s Preparation for State Defence (Organizacja Przysposobienia Kobiet do Obrony Kraju – PKdOK). Other organizations, who dealt with schoolgirls ’ military training, are the Polish Scouting and Guiding Association (Zwiqzek Harcerstwa Polskiego), the Rifflemen’s Association (Zwiqzek Strzelecki) etc. The military training syllabus for schoolgirls was analyzed not only as means ofpolonization, but subject in secondary educational institutions, which provides girls with necessary theoretical knowledge and practical skills in military training. The main pedagogical problems ofmilitary training system and its programme for schoolgirls were analyzed.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. Y. Toporenkohttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209859ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДО РЕФЛЕКСИВНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ2020-08-19T14:06:58+03:00О. М. Трубіцинаo.m.trubitsyna@ukr.net<span class="10"><span lang="EN-US">Стаття присвячена висвітленню шляхів професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов до рефлексивних умінь у професійній діяльності, обгрунтовано їх доцільність застосування в підготовці педагогічних фахівців. Доведено, що педагогічна рефлексія базується на вмінні вчителя аналізувати педагогічну діяльність як єдність діяльностей вчителя та учнів для досягнення спільних цілей навчання. У статті описано зміст та форми організації навчально-пізнавальної діяльності студентів в аспекті опанування основами рефлексивного управління. Розглянуто методи і прийоми навчання, які реалізують групову форму організації навчальної діяльності студентів на практиці. Окрему увагу приділено визначенню місця групових форм роботи на уроках англійської мови та ролі вчителя в їх реалізації. Тому одним із завдань фахової підготовки компетентного вчителя іноземної мови має бути активне залучення студентів до процесу пізнання та перетворення себе як менеджерів освіти через усвідомлення соціальної й особистіс- ної значущості цієї професійної ролі та усвідомленого її прийняття.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. М. Трубіцинаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209861ПРОБЛЕМА ФОРМИРОВАНИЯ ЦЕННОСТЕЙ НА УРОКЕ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА2020-08-19T14:07:04+03:00М. А. УайхановаRV_221a@meta.uaН. М. УшаковаRV_221a@meta.ua<p class="101">В статье раскрываются проблемы формирования ценностей у подростков, рассматриваются доводы того, что именно в этом возрасте складываются самые благоприятные условия для развития системы ценностей девушек и юношей, и предлагаются разработки учебного материала по авторской культурологической модели содержания учебника для урока английского языка. Дается определение ценностей, рассматриваются этап формирования и динамика изменений системы ценностей человека. Описываются особенности подросткового периода, авторы рассуждают о процессах, происходящих в жизни подростков, о проблемах и кризисах, соотносимых с данным периодом. Авторами подчеркивается, что именно этот возрастной период имеет огромное значение для формирования ценностей, так как в этом возрасте и заложена благодатная почва для работы с ребятами по развитию культурологической личностной позиции у студентов. Для этого предлагаются содержательные рекомендации к современному учебнику на основе авторской культурологической модели, состоящей из педагогических закономерностей, онтокультуроло- гических принципов и инструментальных функций учебника. Данные рекомендации претворены в разработки уроков по английскому языку. Разработки уроков содержат в себе культурологические доминирующие идеи: акценты на ценностных аспектах человеческого бытия (аксиологические акценты), введение в мир общечеловеческих, национальных, этнонациональных и личных ценностей, нравственных идеалов. Учебный материал содержит в себе также передачу устоявшихся типов культурного поведения, образцов культурного мышления; материалы, способствующие ценностно-смысловому самоопределению студента; употребление эмоционально окрашенных структурно-семиотических единиц языка; выражение студентом эмоционально-ценностного отношения к миру и самому себе; эмпатийное понимание у студента; использование приемов обучения и воспитания, различных изобразительных средств, способов художественного познания. Авторы предполагают, что использование данных разработок на уроке английского языка должно развить и усилить формирование культурологической личностной позиции у студентов. Авторы выражают надежду, что данные рекомендации будут интересны и полезны педагогам школ и вузов.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 М. А. Уайханова, Н. М. Ушаковаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209862ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ2020-08-19T14:07:16+03:00І. А. Філімоноваirunafilimonova@gmail.com<p class="101">У статті розкриваються основні підходи до визначення педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти. Зважаючи на результати дослідження та обмежуючись умовами визначеного вищого педагогічного закладу, автор пропонує власне бачення педагогічних умов на засадах компетентнісного підходу: створення мотиваційно-ціннісного середовища в навчальному процесі; розширення когнітивно-діяльнісного складника професійної підготовки майбутніх бакалаврів харчових технологій через використання інтерактивних методів навчання; розвиток особистісних та професійно важливих здібностей, морально-етичне вдосконалення особистості майбутнього фахівця. Визначені педагогічні умови дозволять забезпечити успішний результат та сприятимуть формуванню високого рівня професійної компетентності майбутніх бакалаврів харчових технологій.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 І. А. Філімоноваhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209863ЕМОЦІИНИИ ІНТЕЛЕКТ ВЧИТЕЛЯ ЯК ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ2020-08-19T14:07:21+03:00Т. М. Фогельtanyafogel@ukr.net<span class="10"><span lang="EN-US">У найближчій перспективі на ринку праці будуть необхідні фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, вміють конструктивно керувати емоціями та володіти іншими сучасними вміннями. Було доведено, що професійні компетентності вчителя, зокрема емоційний інтелект, є дуже важливими для ефективності навчального процесу</span></span><span class="103"><span lang="EN-US">. </span></span><span class="10"><span lang="EN-US">У наш час не досить багато уваги приділяється розвитку вчительського емоційного інтелекту</span></span><span class="103"><span lang="EN-US">. </span></span><span class="10"><span lang="EN-US">Ще зовсім недавно спостерігалося знехтування емоціями в галузі освіти. З огляду на те, що емоційний інтелект можна розвивати в дорослих і що такий розвиток сприяє покращенню особистісних, професійних та організаційних результатів, розвиток емоційного інтелекту в майбутніх вчителів є важливим завданням, яке має бути включеним до освітнього процесу вищих педагогічних закладів освіти.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Т. М. Фогельhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209864ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ФАСИЛІТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ2020-08-19T14:07:27+03:00О. М. Фокшаi85423z@ukr.net<span class="10"><span lang="EN-US">Стаття висвітлює теоретичний аналіз наукових джерел із метою встановлення термінологічних меж феномена «фасилітаційна компетентність учителя». Спираючись на результати аналізу наукового фонду визначено, що: фаси- літація в загальному вигляді є процесом допомоги та підтримки особистості в різноманітних ситуаціях міжособис- тісної взаємодії; педагогічна фасилітація є специфічним видом педагогічної діяльності вчителя, яка забезпечує гармонійне особистісне становлення учня, його повноцінну життєву самореалізацію та самоактуалізацію; фасилітаційне спілкування є видом педагогічної взаємодії, в результаті якої за певних умов здійснюється усвідомлений, інтенсивний й продуктивний саморозвиток усіх суб’єктів освітнього процесу</span></span><span class="103"><span lang="EN-US">. </span></span><span class="10"><span lang="EN-US">Узагальнюючи специфічні риси педагогічної фасилі- тації та професійні позиції вчителя як фасилітатора, автор визначає фасилітаційну компетентність як здатність та готовність педагога використовувати механізми та принципи педагогічної фасилітації в професійній діяльності – педагогічну підтримку особистісного становлення учнів та педагогічний супровід їх навчальних досягнень.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 О. М. Фокшаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209866MULTIFACETED TEACHERS’ ROLE FOR INCREASING STUDENTS’ MOTIVATION2020-08-19T14:07:33+03:00N. V. Khamuliakeilatan@ukr.net<p class="101">The purpose of this article is to explore the role of teachers in promoting students ’ motivation and its influence on students ’ overall success. Due to the recent increase in popularity of distance learning, abundancy of various online courses and availability of easily accessed information the role of teachers in the learning process is being diminished. However, a close study of the factors which motivate students’ learning proves that teachers ’ role is crucial for both academic and social success. The research also identifies the main types of motivation such as intrinsic and extrinsic with the former being of greater importance for students ’ success as it causes the desire to learn without any external pressure or rewards. This motivation may be influenced for the benefits of the students by means of adequate teacher’s guidance.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 N. V. Khamuliakhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209870БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС У НІМЕЦЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ Й ПЕРСПЕКТИВИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ2020-08-19T14:07:38+03:00С. В. Черкашинtscherkaschin@ukr.net<p class="101">У статті визначено, що останнім часом у сучасній науковій літературі відсутня будь-яка інформація щодо подальшої долі Болонського процесу в Європі. Це враження посилюється також через відсутність публікації спільних документів, котрі відбивають спільне бачення учасниками Болонського процесу попередніх підсумків реформування, узагальнення спільних проблем та недоліків, шляхи їх усунення тощо. Такий стан речей посилює невизначеність ситуації і викликає певну стурбованість німецької та європейської освітянської спільноти, яка значною мірою не задоволена результатами перетворень. Автор статті зазначає, що ця спільнота констатує успішність структурних перетворень у галузі університетської освіти, але не бачить суттєвих зрушень у поліпшенні якості освіти і досліджень, котре було проголошено метою створення єдиного європейського освітнього простору.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 С. В. Черкашинhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209871ВИКОРИСТАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ2020-08-19T14:07:45+03:00І. І. Чорнаiryna.chorna@ukr.ne<p class="101">У статті порушено проблему важливості використання нетрадиційних форм організації навчання майбутніх економістів іноземної мови. Обґрунтовано важливість проведення занять з іноземної мови з урахуванням нетрадиційних елементів, таких як професійні ділові ігри, перегляд відео мовою оригіналу, створення проектів. Здійснено спробу довести, що в процесі підготовки майбутніх фахівців з економіки у вищому навчальному закладі проведення занять з іноземної мови нетрадиційної форми зумовлює розвиток творчих здібностей, винахідливості, швидкого засвоєння знань у студентів, а також сприяє ефективному формуванню їхнього саморозвитку, самопроектування, породжує бажання до самоосвіти. Визначено, що використання нетрадиційних форм організації навчання на заняттях з іноземної мови є важливою умовою для формування професійної мобільності майбутніх економістів.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 І. І. Чорнаhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209874ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У ФАХОВИХ ШКОЛАХ СХІДНОЇ ГАЛИЧИНИ (1918-1939)2020-08-19T14:07:51+03:00Г. І. Шайнерshayner@gmail.com<span class="10"><span lang="EN-US">З’ясовано роль громадських організацій у розбудові системи української приватної фахової освіти Східної Галичини в міжвоєнне двадцятиліття. Головні напрями професійної підготовки спеціалістів економічної сфери окреслено на основі детального аналізу навчальних планів і програм, в яких поєднувалися предметно-змістовий та загальноосвітній компоненти навчання. Акцентовано увагу на стратегічному значенні для педагогічної еліти краю національно-патріотичного виховання учнівської молоді. Доведено доцільність застосування позитивних здобутків та ідей тогочасної педагогіки в сучасних умовах реформування освітньої галузі України.</span></span>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Г. І. Шайнерhttp://nc-s5.npu.edu.ua/article/view/209876ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ НАПРЯМІВ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ У ТЕХНІЧНОМУ ВНЗ2020-08-19T14:07:56+03:00І. О. ЯкушенкоRV_221a@meta.ua<p class="101">Метою статті є висвітлення перспектив викладання іноземної мови для спеціальних цілей у технічному ВНЗ, використовуючи сучасні напрями інтегрованого навчання як можливий спосіб інтенсифікації та оптимізації в навчанні. Повсякденні зміни у викладанні іноземної мови для спеціальних цілей у немовному ВНЗ спонукають щодо пошуку оптимальних методик та прийомів, використання яких буде сприяти високому рівню оволодіння ділової іноземної мови у студентів. Стверджується, що професійно орієнтоване навчання іноземній мові є чудовим підгрунтям щодо використання інтегрованого навчання в немовному ВНЗ та перераховуються його основні прийоми навчання. Акцентується увага на ознайомлені з трьома спорідненими напрямами: навчання через зміст, змістовно-мовна інтеграція, іншомовне занурення та можливості їх запроваджені в немовному ВНЗ. Аналізуються особливості цих напрямів та надаються аргументи щодо переваг інтегрованого навчання над професійно орієнтованим навчанням іноземній мові. Приймаються до уваги можливі труднощі щодо використання інтегрованих технологій в технічному ВНЗ. Бездоганне володіння іноземною мовою викладача під час спілкування зі студентами має бути пріоритетним. Розглядаються пропозицій запровадження інтегрованого навчання в економічному ВНЗ та надаються терміни його запровадження. Пропонується можливість впровадження практичного застосування інтегрованого навчання в технічному ВНЗ та висловлюється думка щодо поєднання викладання традиційної методики професійно орієнтованого навчання та сучасних напрямів методики інтегрованого навчання. Пропагується перейняття світового досвіду щодо використання форм і модифікацій інтегрованого навчання іноземної мови для професійного спілкування в технічному ВНЗ із метою навчання компетентних спеціалістів міжнародного рівня.</p>2020-08-19T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 І. О. Якушенко