ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • І. В. Гевко

Ключові слова:

інформаційно-комунікативні технології, модель освіти, засоби навчання, інформатизація, інформаційні технології, освіта, мультимедійність

Анотація

У статті розглядаються питання використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) під час навчального процесу. Доведено, що нові технології навчання на основі засобів ІКТ дають змогу збільшити швидкість сприймання, розуміння та глибину засвоєння величезного масиву знань. Використання засобів ІКТ зумовлено тим, що в комп’ютерних технологіях закладені невичерпні можливості для навчання на якісно новому рівні. Наголошується, що в більшості навчальних закладів відсутні фахівці з розробки і експлуатації інформаційних систем, відзначається недостатній досвід і кваліфікація в педагогічного та адміністративного персоналу в галузі використання інформаційних технологій. Нові засоби навчання і нові технології вимагають високого ступеню підготовленості і готовності застосовувати різні досягнення ІКТ. У статті закцентовано увагу на тому, що розвиток засобів інформаційно-комунікаційних технологій в освіті змінює систему освіти загалом. Ці зміни стосуються як інфраструктури, так і змісту освіти.

Посилання

Андрєєв А. А. Компютерні та телекомунікаційні технології в сфері освіти / А. А. Андрєєв. // Шкільні технології. – 2007. – № 3. – С. 151–170.

Васьков Ю. В. Сучасні освітні інноваційні концепції. Педагогічні теорії, технології, досвід: монографія / Ю. В. Васьков. – Харків, 2000. – 120 с.

Гевко І. В. Формування і розвиток професіоналізму вчителя технологій: теорія і методика: монографія / І. В. Гевко. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2017. – 392 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб / І. М. Дичківська. – Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова: Київ: Академвидав, 2004. – 352 с.

Зеер Э. Ф. Профессиональное самоопределение и потенциал професcионала / Э. Ф. Зеер. // Мир психологии. – 2005. – С. 141–147.

Кулик Є. В. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів трудового навчання до педагогічної дослідницької діяльності : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04 / Кулик Є. В. ; Тернопільський національний педагогічний ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2006. – 421 с.

Макаренко Л. Л. Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури педагога : монографія / Л. Л. Макаренко ; за наук. ред. проф. С. М. Яшанова. – Київ : ФОП Гринь Д.С., 2012. – 480 с.

Торубара О. М. Інформаційні технології у професійній підготовці майбутніх вчителів трудового навчання : монографія / О. М. Торубара. – Чернігів : ЧДПУ, 2009. – 304 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-26